• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Inte dagens köp men rätt ny i samlingen! :)
Heuer 406

Caliber Landeron13
IMG_6578.JPG
IMG_6580.JPG
IMG_6581.PNG
IMG_6583.JPG
IMG_6584.JPG
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om sen här då? 200kr + 25%. Så vacker tycker jag! Kunde inte låta bli att köpa den! Ska bli kul att se vad den har för verk och om den fungerar!
IMG_2864.JPG

Inskription; Edward Swedmarks vandringspris i allmän idrott 1944.

Någon som vet någon om denna Edward? Har lyckats hitta igen en herre inom kyrkan och KFUM med detta namn, kan möjligen stämma!?
 

deddas

Rolex
Så du köpte dessa på spekulation? Du ville inte ha dem själv?
Jo? Den 3:dje som jag visade fick jag på köpet den var inte med i annonsen. Gällande de andra 2 som jag köpte ville jag behålla den ena men inte den andra(den härjade). Dock valde jag att behålla den.
Var det svar på din fråga?
Edit:
Den tredje la jag dock ut men den visste jag inte om att jag skulle få.
Mvh
Deddas
 

Psykel

Patek
Nyinkommet!
Omärkt 26x26mm goldfilled (i grymt skick) liten klocka! 20-tal, månne? Minst 30-tal iallafall!
IMG_5933.JPG

Dock är både urverket och boettlocket märkta.
IMG_5934.JPG

IMG_5935.JPG

bd692a24c92b8a31a4444934da08f698.jpg

Och tolkar jag märkningen rätt så är det alltså en gammal Mido! Score!
Fint skick, fina visare! Minuten och timmen skimrar tillochmed lila istället för blått. Tickar på fint också, men bandet lämnar mycket att önska.
 

Fadershan

Patek
Nyinkommet!
Omärkt 26x26mm goldfilled (i grymt skick) liten klocka! 20-tal, månne? Minst 30-tal iallafall!
IMG_5933.JPG

Dock är både urverket och boettlocket märkta.
IMG_5934.JPG

IMG_5935.JPG

bd692a24c92b8a31a4444934da08f698.jpg

Och tolkar jag märkningen rätt så är det alltså en gammal Mido! Score!
Fint skick, fina visare! Minuten och timmen skimrar tillochmed lila istället för blått. Tickar på fint också, men bandet lämnar mycket att önska.
Cool, grattis! Slulle vara spännande och se ifall du kan färgmatcha lume till minutvisaren :p
 
Topp