Awesome! I was distracted and zoomed in and just scrolled trough the upper row.Plated, but there is a quite special enicar Seapearl 600 there. Thanks for the picture tip!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Awesome! I was distracted and zoomed in and just scrolled trough the upper row.Plated, but there is a quite special enicar Seapearl 600 there. Thanks for the picture tip!
Najs, vad är det för bredd?En kul bandhög! Äkta krokodil, struts, ödla, kalv, och lite annat smått och gott.
![]()
Det vet jag inte ännu ”banden är 2 cm, utom ett som är 1.5”. Misstänker 14-19mm, typ.Najs, vad är det för bredd?
En till!En kul bandhög! Äkta krokodil, struts, ödla, kalv, och lite annat smått och gott.
![]()
Sjukt bra!!För ett tag sen vann jag e! auktion på en Eterna CXXV.
Den togs fram till Eternas 125-års-jubileum, som inföll 1981, och drivs av ett slimmat ETA (duh) quartzverk (976.001).
Möter in på 20x 23mm, 5mm tjock.
”Ingen funktionsgaranti lämnas” visade sig i detta fall betyda batteriläckage och ett stendött urverk så den fick åka ambulanshelikopter (typ) upp till Dala Urteknik där den fick genomgå transplantation av nytt urverk.
Men nu är den hemma och är mår prima!
Bildkavalkad!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Cool! Vad är det för material i inserts på länkbitarna?För ett tag sen vann jag en auktion på en Eterna CXXV.
Den togs fram till Eternas 125-års-jubileum, som inföll 1981, och drivs av ett slimmat ETA (duh) quartzverk (976.001).
Mäter in på 20x 23mm, 5mm tjock.
”Ingen funktionsgaranti lämnas” visade sig i detta fall betyda batteriläckage och ett stendött urverk så den fick åka ambulanshelikopter (typ) upp till Dala Urteknik där den fick genomgå transplantation av nytt urverk.
Men nu är den hemma och är mår prima!
Bildkavalkad!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Litar på Aleks:Cool! Vad är det för material i inserts på länkbitarna?
Lite oklart.
”Its case and bracelet in the finest steel are enhanced by small plates of sapphire overlaid with night-blue crystals and 24K gold applied by vacuum deposition. Cases water-resistant to a depth of 30 m, extra-thin quartz movement only 1.5 mm from front to back”
Hojta om det fanns något svart i 15/14mmEn till!
![]()
Coolt, synd tavlan fortfarande är ommålad men boetten är ju värd att hitta en donatortavla till!idag landade ett extremt oväntat fynd. Detta är den enda bilden jag har sparad från auktionen. Klockan låg i ett hörn och jag såg att det va en longines. Tänkte att det skulle vara en vanlig 6tacche med ommålad tavla där jag kunde ta boetten till ett projekt. Det visade sig vara en Marine Nationale issued Longines.
![]()
![]()
![]()
jaa tavlan är tyvärr ganska trist. Men jakten på en bättre tavla är påbörjadCoolt, synd tavlan fortfarande är ommålad men boetten är ju värd att hitta en donatortavla till!
Kul! Visste inte ens att modellen fanns. Ser nu att de tom gjorde en re-edition 2020.idag landade ett extremt oväntat fynd. Detta är den enda bilden jag har sparad från auktionen. Klockan låg i ett hörn och jag såg att det va en longines. Tänkte att det skulle vara en vanlig 6tacche med ommålad tavla där jag kunde ta boetten till ett projekt. Det visade sig vara en Marine Nationale issued Longines.
![]()
![]()
![]()
De är riktigt intressanta. Här finns mer att läsa för den som vill.Kul! Visste inte ens att modellen fanns. Ser nu att de tom gjorde en re-edition 2020.
Bra skit! 16-22, typEn kul bandhög! Äkta krokodil, struts, ödla, kalv, och lite annat smått och gott.
![]()
Har du kollat vilken kaliber?idag landade ett extremt oväntat fynd. Detta är den enda bilden jag har sparad från auktionen. Klockan låg i ett hörn och jag såg att det va en longines. Tänkte att det skulle vara en vanlig 6tacche med ommålad tavla där jag kunde ta boetten till ett projekt. Det visade sig vara en Marine Nationale issued Longines.
![]()
![]()
![]()
Inte än! Ska öppna och kika imorgon.Har du kollat vilken kaliber?
Kul! Men då behöver du fortfarande en boett till projekt? Tror jag kan ha det i någon skrotlåda.idag landade ett extremt oväntat fynd. Detta är den enda bilden jag har sparad från auktionen. Klockan låg i ett hörn och jag såg att det va en longines. Tänkte att det skulle vara en vanlig 6tacche med ommålad tavla där jag kunde ta boetten till ett projekt. Det visade sig vara en Marine Nationale issued Longines.
![]()
![]()
![]()
Väldigt schysst! Jag har potentiellt en på gång men jag hör av mig om det inte blir av. Tack !Kul! Men då behöver du fortfarande en boett till projekt? Tror jag kan ha det i någon skrotlåda.
Tullen höll paketet ganska länge men idag kom den fram. Till min förvåning så är det faktiskt en 35mm Longines Tre Tacche.Detta är väldigt långsökt och osannolikt.. Men jag älskar att chansa
Jag Köpte en "skrothög" där det ligger en step-case klocka med osignerad urtavla.
Klockan har en del olika attribut som påminner om Longines och jag hoppas lite försiktigt på en 35mm Tre Tacche.
Varför urtavlan skulle vara osignerad ifall det är en Longines har jag ingen vettig förklaring på.. Långsökt som sagt..
Om jag har fel vilket är väldigt sannolikt så är det en fin klocka oavsett.
![]()
![]()
Kul! En som där har jag haft, tror den har gravyr på ena boettsidan från något däckföretag.Yachtingkronograf
![]()
Samma här!Kul! En som där har jag haft, tror den har gravyr på ena boettsidan från något däckföretag.
Bra snurr på sistone!Yachtingkronograf
![]()
Tre i rad!Bra snurr på sistone!Aldrig sett liknande tavelstruktur förut.
![]()