Superfin! 33mm va?Snubblade över en Svartavlad Antimagntique i helt ok skick förutom plexit som är redigt skadat. Måste nog se över möjligheterna till nytt plexi på denna.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Superfin! 33mm va?Snubblade över en Svartavlad Antimagntique i helt ok skick förutom plexit som är redigt skadat. Måste nog se över möjligheterna till nytt plexi på denna.
![]()
Nä. 35mmSuperfin! 33mm va?
Sorry men fan ta dig!! (Och grattis)Nä. 35mm![]()
Haha. Och tack. Måste nog prioritera nytt plexi på den.Sorry men fan ta dig!! (Och grattis)
Tjusigt! Skoj band till också. Cordovan?1450kr Ink avgifter (plus frakt) måste anses vara fynd trots fel krona, trasigt glas och servicebehov. Mlr fin tavla verkar det som. Tror det är ref 2937 och jag diggar den reffen.
![]()
Tack! Ingen aning om bandet men jag tycker väl inte själv att det är ngt att ha om jag ska vara ärligTjusigt! Skoj band till också. Cordovan?
Fin, men pärlemortavla lär det inte vara?Fynd vet jag inte men en Tudor Oyster med svetsloppor och pärlemo tavla och fin lume bevarad...tycker dessa är prisvärda![]()
Nej så klart inteFin, men pärlemortavla lär det inte vara?
Menade inte att märka ord, men vill inte ha en nu "bakelit"-gate där man kallar något för något det inte är.Nej så klart inte(stand corrected och har modererat inlägget), var den känslan man får av ytan. Finns det ett vedertaget namn för denna typ av tavla?
Fin!! GzFynd vet jag inte men en Tudor Oyster med svetsloppor och ”pärlemo-lik” tavla och fin lume bevarad...tycker dessa är prisvärda![]()
Jag tror också den är ommålad, siffrorna är på olika avstånd från den svarta zonen bla. Men är alla femmor så olika? Hade underlättat att se tavlan utan plexi.
Ser fortfarande ut som någon kladdat på denEn bild på tavlan utanför boetten.
![]()
Verkar även sakna någon typ av ”swiss” markering, ex. Swiss, Swiss Made, fab. suisse m.mEn bild på tavlan utanför boetten.
![]()
Det har du rätt i. Tack för påpekande.Verkar även sakna någon typ av ”swiss” markering, ex. Swiss, Swiss Made, fab. suisse m.m
Jag har dock sett Longinestavlor som saknar detta tidigare, nu har jag inte så bra koll på denna men.Verkar även sakna någon typ av ”swiss” markering, ex. Swiss, Swiss Made, fab. suisse m.m
Ajdå, hoppas det löser sig!
Grattis! Ditt mod lönade sig!![]()
Denna gången löste det sig faktiskt till det bästa.
Sjukt nöjd med klockan!
Än mer om den hoppar igång med hjälp av ett nytt batteri!![]()
Läcker, snyggt fångat.Riktigt nöjd med den här för en sexhundring.
30-tals jump hour med A.S 340 verk. Trevligt mått också, 26mm x 39mm (lug till lug). Behöver ny balansfjäder men annars verkar allt fint.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, jag är riktigt nöjd! Lite kul kuriosa att det är samma verk som i Rolex MarconiLäcker, snyggt fångat.
Grattis!![]()
Denna gången löste det sig faktiskt till det bästa.
Sjukt nöjd med klockan!
Än mer om den hoppar igång med hjälp av ett nytt batteri!![]()
Va fan, 600EUR hoppas jagRiktigt nöjd med den här för en sexhundring.
30-tals jump hour med A.S 340 verk. Trevligt mått också, 26mm x 39mm (lug till lug). Behöver ny balansfjäder men annars verkar allt fint.
![]()
![]()
![]()
![]()
Annat band och glasputs - blev rätt bra även om den behöver glas, krona och service...1450kr Ink avgifter (plus frakt) måste anses vara fynd trots fel krona, trasigt glas och servicebehov. Mlr fin tavla verkar det som. Tror det är ref 2937 och jag diggar den reffen.
![]()
Haha, nä då hade det allt varit dyrtVa fan, 600EUR hoppas jag![]()
Trevligare än Sporting-kronografen! Vad mäter den?Nytt projekt - gott hopp, go känsla om och när man lyckas men många timmar att leta delar...![]()
Fin, ser knubbig ut och om diametern stämmer är det huvudanledningen.
34mm enligt auktionshuset och tycker dem mäter rätt för det mesta. Ser rimligt ut men @MOL sitter på facitFin, ser knubbig ut och om diametern stämmer är det huvudanledningen.