• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Falcone

Cartier
2-Faktor
Tyckte den här var lite kul, Nivada Whale 20 ATM ref. 87162 med originallänk och skruvad krona, ~36 mm. Har haft svårt att hitta någon vettig information om dessa men skulle gissa att de kom på slutet av 1980-talet. Finns även en "Baby Whale" med 10ATM som jag tror nån här på forumet har haft.

Nivada Whale.jpg
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Surt! Går det ens att göra nått åt sånt? Känns som bara en tidsfråga innan det högra går igenom helt :(
Ja minst sagt :/ Är faktiskt inte säker där men har svårt o tro att det går att rädda.. Fick tips om att leta en med tråkig tavla och samma boett för att sedan byta boett. Får se hur jag gör..
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Surt! Går det ens att göra nått åt sånt? Känns som bara en tidsfråga innan det högra går igenom helt :(

Ja minst sagt :/ Är faktiskt inte säker där men har svårt o tro att det går att rädda.. Fick tips om att leta en med tråkig tavla och samma boett för att sedan byta boett. Får se hur jag gör..
Nog borde det väl gå att lasersvetsa? För egen del hade jag nog undersökt det alternativet först, men visst, det kanske kostar mer än klockan är värd.
 

ittam

Audemars
Ja minst sagt :/ Är faktiskt inte säker där men har svårt o tro att det går att rädda.. Fick tips om att leta en med tråkig tavla och samma boett för att sedan byta boett. Får se hur jag gör..
En sådan boett lär vara svårt att hitta, så ta den till en silversmed. Kan säkert lösa problemet. Fasta ditlödda bandstift kan vara en lösning annars..
 

Signature

Cartier
2-Faktor
Tyckte den här var lite kul, Nivada Whale 20 ATM ref. 87162 med originallänk och skruvad krona, ~36 mm. Har haft svårt att hitta någon vettig information om dessa men skulle gissa att de kom på slutet av 1980-talet. Finns även en "Baby Whale" med 10ATM som jag tror nån här på forumet har haft.

Nivada Whale.jpg
Inte sett förut men jag gillar den skarpt. Kul köp! Snygg länk men säkert snygg med något band eller gummi också.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Blev Tradera idag också! Jag var främst ute efter den lilla Revuen med trappsteg 😇 Allt det andra kan jag tänka mig att släppa för donation till valfri seriös välgörenhet! Bara hojta om ni t.ex. vill ha ett bund med nitar;-) Aetos-dykaren kan kanske innehålla det famösa Astrolon(Tissot)-urverket i plast😱
3C406AC6-C781-4E91-A672-18200B6D1200.jpeg
B5FE9DCF-ECEF-40B9-AE8B-2B32FB9CBEDA.jpeg
 
Topp