• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klocka av Whedda, lördag v.20

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för ännu ett fantastiskt inlägg. Din samling är helt otrolig! Blir spännande att se vad som har införskaffats under veckan. Hoppas på något i guld imorgon. :hungry:
 

Simpatico

Rolex
Tackar återigen för en väldigt trevlig läsning och stort grattis till en underbar samling, långt ifrån min verklighet.
Klart nyfiken på imorgon och det senaste inköpet.
Väldigt inspirerande.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Magnifik klocka!! Så åtråvärd, dräggel, dräggel..... Och bra skrivet som vanligt. Stort tack!
 

Whedda

Rolex
Wow. Vilka klockor du har. Helt otroligt. Har du någon graal du ännu inte äger?

Självklart finns det klockor jag gillar som jag inte äger och gärna hade ägt men i nuläget är det ingen direkt drömklocka som plågar mig.
Visst vore en komplikationsklocka från Patek som 2499R eller 5970P sjukt kul eller men det är så mycket mer pengar i såväl nyköp som ägandekostnad att det med största sannolikhet aldrig kommer ske. Samma sak med Newmans som sprungit iväg i pris så extremt de senaste åren att ett vettigt ex är alldeles för dyrt idag.

De flesta av de klockor jag äger har varit tydliga favoriter i flera år och egentligen har inte några "nya" drömklockor dykt upp. I nuläget känns det mer troligt att om jag skulle uppdatera samlingen är det isf till aningen vassare exemplar av någon modell. Typ GMT Gilt eller 6263 Big Red men det är ingenting jag har några planer på i nuläget och får ta den dagen ett schyst ex skulle dyka upp till rätt pris.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Självklart finns det klockor jag gillar som jag inte äger och gärna hade ägt men i nuläget är det ingen direkt drömklocka som plågar mig.
Visst vore en komplikationsklocka från Patek som 2499R eller 5970P sjukt kul eller men det är så mycket mer pengar i såväl nyköp som ägandekostnad att det med största sannolikhet aldrig kommer ske. Samma sak med Newmans som sprungit iväg i pris så extremt de senaste åren att ett vettigt ex är alldeles för dyrt idag.

De flesta av de klockor jag äger har varit tydliga favoriter i flera år och egentligen har inte några "nya" drömklockor dykt upp. I nuläget känns det mer troligt att om jag skulle uppdatera samlingen är det isf till aningen vassare exemplar av någon modell. Typ GMT Gilt eller 6263 Big Red men det är ingenting jag har några planer på i nuläget och får ta den dagen ett schyst ex skulle dyka upp till rätt pris.

Och 14790 till en jumbo.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad skönt att kunna läsa ikapp dessa trevliga inslag i diskussionsdelen! Kan även hålla med angående bärbarheten då jag blev förvånad hur skönt Nautilus-jumbon satt på handleden till skillnad från RO-jumbon.
 

Whedda

Rolex
Vad skönt att kunna läsa ikapp dessa trevliga inslag i diskussionsdelen! Kan även hålla med angående bärbarheten då jag blev förvånad hur skönt Nautilus-jumbon satt på handleden till skillnad från RO-jumbon.

Håller helt med! Helt annat djur i det avseendet. Är typ bara 43 mellan luggarna så den funkar på nästan alla handleder.
Sen har den ju storleken åt andra hållet vilket gör att den fortfarande inte försvinner på armen.
 

JesperO

Rolex
kvalitetsinlägg på kvalitetsinlägg, härligt skrivet och grymma bilder till det. Man tackar och bugar.
Vad klockan beträffar så är det ju en ikon, fantastiskt design och jag hade inte sagt nej till en.
En liten pet-hate jag har med PP är dock deras datumhjul (fönstret är för litet för den fontstorleken), tycker det är ganska misslyckat på en för övrigt (för att låna ett bra ord) överjävlig klocka.
 
Topp