• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens klockrelaterade oturstråden

TimC

Basic
Hej allihopa, jag har sett lite olika trådar om fynd osv som man har lyckats komma över, men idag var det tyvärr lite tvärtom för min del. Jag fick äntligen hem min vintage Certina New Art som jag budade hem från tradera, men när den kom fram så fick jag se det här:
Visare lossnat.jpg

Sjukt tråkigt! Postnord måste ha spelat basket med mitt paket för att sekundvisaren ska lossna! Har nån av er råkat ut för det, eller händer sånt då och då? Tråkigt nog så är denna klockmodell ingen man öppnar på vanligt vis på baksidan, utan kräver ett verktyg som öppnar genom glaset :eek: Väntar på vad handlaren säger om de har nån lösning, tur i oturen så är det köpt från ett företag så jag har 14 dagars returrätt iaf, men jag gillar verkligen den och vill behålla. Nåt tips om var man kan fixa detta i Göteborgstrakten utan att kosta jättemycket? En annan tanke är eftersom det skickades rek, finns det nån slags ersättning att få från postnord?

Vem vet vad som orsakat det eller om oturen ens har varit framme men inget större ingrepp att fixa till 🙂

Hej allihopa, jag har sett lite olika trådar om fynd osv som man har lyckats komma över, men idag var det tyvärr lite tvärtom för min del. Jag fick äntligen hem min vintage Certina New Art som jag budade hem från tradera, men när den kom fram så fick jag se det här:
Visare lossnat.jpg

Sjukt tråkigt! Postnord måste ha spelat basket med mitt paket för att sekundvisaren ska lossna! Har nån av er råkat ut för det, eller händer sånt då och då? Tråkigt nog så är denna klockmodell ingen man öppnar på vanligt vis på baksidan, utan kräver ett verktyg som öppnar genom glaset :eek: Väntar på vad handlaren säger om de har nån lösning, tur i oturen så är det köpt från ett företag så jag har 14 dagars returrätt iaf, men jag gillar verkligen den och vill behålla. Nåt tips om var man kan fixa detta i Göteborgstrakten utan att kosta jättemycket? En annan tanke är eftersom det skickades rek, finns det nån slags ersättning att få från postnord?
den jag hade kontaktat för att fixa klockan är Gastons ur numera i Partille

• Like
Reactions: v0n
den jag hade kontaktat för att fixa klockan är Gastons ur numera i Partille
Helt klart en av dom jag tänkt ta kontakt med, dock är det ju helgdag imorrn så det blir ju på måndag. Funderade också på Mariaplan om de nu har öppet på fredag, får se. I alla fall ska jag inte ha på mig min Seiko till Gastons 😄

Tillbaka
Topp