• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis fynd

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En sleten certina , men ändå charmig ! Den satt iof inte på Nato , låg lös bland andra skräp klockor :)

edyrega5.jpg



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 
Igår hittade jag denna Omegarova, med tillhörande kedja, liggandes i en liten papplåda.
I bottnen på lådan låg ett litet kuvert. Öppnade kuvertet när jag kom hem och där låg ett servicekvitto från 2013 07!
Klocka och kedja i 800 silver.
Tavlan i emalj är perfekt. Även guldvisarna perfekta.
Den har nu tickat i 20 timmar. -1 sekund!
Nu återstår bara en polering av boetten.
Säljaren ville ha 100:-, jag prutade inte. Ser nu att jag hamnade inte i den tråd jag tänkt. Men detta duger.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Igår hittade jag denna Omegarova, med tillhörande kedja, liggandes i en liten papplåda.
I bottnen på lådan låg ett litet kuvert. Öppnade kuvertet när jag kom hem och där låg ett servicekvitto från 2013 07!
Klocka och kedja i 800 silver.
Tavlan i emalj är perfekt. Även guldvisarna perfekta.
Den har nu tickat i 20 timmar. -1 sekund!
Nu återstår bara en polering av boetten.
Säljaren ville ha 100:-, jag prutade inte. Ser nu att jag hamnade inte i den tråd jag tänkt. Men detta duger.

Oj fan! Verkligen ett fynd!
 

Silon

Omega
Väldigt trevligt att ha ett fickur. Att det är en omega som är nyservad och har tillhörande kedja är verkligen ett plus. Fint fynd!
 

Onelund

Rolex
Trevligt fickur


Finns det något intresse för fickur? Jag har två som bara ligger och samlar damm, har inget intresse av dem själv direkt.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tänkte bara säga att loppisen på Rådhustorget, Heldingborg inte bjöd på någonting förutom en fake IWC, Fake Cartier (tror jag) och någon halvtaskig Tissot.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Fyndade vet jag inte om jag gjorde men jag hittade dessa två på en loppis:) tyvärr går ingen... Timexen tickade en minut och nu är den stendöd.
image.jpeg


Edit* såg att det hamnade i fel tråd
 
Topp