• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

topptur

Omega
toppen bra idag på lokala loppisen🤠
FBB24FE7-A85D-4C63-9D3B-F57435B604F3.jpeg
 

Heinz

Cartier
IMG_2912.jpeg

Första vintage-väckarklockan i min ägo. 175kr. Fin tavla och visare och den håller tiden rätt väl. Däremot funkar inte alarmet. Gör kanske inte super-mycket eftersom den tickar så högt att det antagligen är omöjligt att överhuvudtaget somna med klockan i rummet. Gör sig bra i köket 🙂

Känns som en kul och lite underskattad del av vintage-klockvärlden!
 
Senast ändrad:

Magnetize

Cartier
2-Faktor
Finns ju ibland potential till en kul boett, men den är kromad ser det ut som dessutom? Oavsett charmigt ur i min smak i grund och botten.

Det kan den nog vara ja. Såg att det ligger en Genia på Tradera där baksidan ser mer original ut än min i alla fall.
Jo men det var lite sött ändå. Ska testa den lite mer rejält framöver tänkte jag.

Tror den legat i sin ask ett tag då läderbandet nästan rullar ihop sig själv för tillfället. 😅
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Kul loppisfynd idag!

Kul när GF-länkar smyger sig fram, händer inte allt för ofta, tråkigt nog. Den andra var en IMCO med tags kvar. Plus en Revue och en Eterna (utan baklock men ett fungerande 520 verk).

IMG_4231.jpeg


Lägger till en bonus, för kunde inte hålla mig med lite puts på Revuen.

IMG_4247.jpeg


Kul! Ha en toppenkväll allihopa.
Fin, vad putsade du urtavlan med ?
 

jsoderstrom

Omega
2-Faktor
De här dök upp under gårdagen. Certinan har en sliten och ful krona men går och håller förhoppningsvis tiden hyfsat efter lite ruckning. Tissot ser fin ut under glaset men saknar tyvärr krona helt och har ett par riktigt fula märken på boetten. 100kr sammanlagt var de värda i vilket fall !
§.jpg
 
Topp