• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens nära döden-upplevelse

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kanske inte bokstavligt talat men min puls var ohälsosamt hög under cirka tio minuter.
Så vad har hänt, var ute och tog en öl efter jobbet med en kompis. Hade min Daytona på mig och vi pratade lite klockor så jag tog av mig den en gång så han kunde titta lite närmre på den. Så lång allting gott.
Sedan på väg hem så upptäcker jag att klockjäveln är borta! Samtidigt som pulsen går upp ohälsosamt mycket så börjar jag försöka tänka logiskt, kan någon ficktjuv vart framme. Troligen inte för jag har inte vart nära någon annan person och har en haft handleden täckt av en ganska så tjock jacka.
Så börjar gå samma väg tillbaka men inser att om jag har tappat den där så bara måste någon ha sett den och tagit den. Men tillbaka till där vi drack öl, bakom stolen så ligger den. Kan säga att det var en extremt stor lättnad.

Vart jag vill komma med den här tråden, vet inte. Att jag behöver skriva av mig och ta en stor whiskey för att lugna mig kanske. Men ska man komma fram till något vettigt så måste jag skaffa en fullvärdesförsäkring för klockan, hemförsäkringen täcker bara upp till 50 000.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Något sånt eller så spände jag inte fast den ordentligt så den flög av när jag tog på mig jackan, för den låg på golvet.
vet inte vad jag ska säga faktiskt... Jag känner efter klockan på armen ganska frekvent men i ditt fall måste det vara ölen som gjort att du inte kände saknaden vikt/klockan. En daytona på golvet, brukar ryka 9/10 fall :) Glad för din skull!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Snacka om kallsvett, panikångest, hjärtklappning och tunnelseende på samma gång när man upptäcker att klockan är borta :nailbiting:

Jävla tur att du hittade klockan!!
 
Vilken mardröm! Vad du måste ha känt från det att du upptäckte att klockan saknades tills du hittade den, är svårt att föreställa sig. Gott att det slutade lyckligt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
vet inte vad jag ska säga faktiskt... Jag känner efter klockan på armen ganska frekvent men i ditt fall måste det vara ölen som gjort att du inte kände saknaden vikt/klockan. En daytona på golvet, brukar ryka 9/10 fall :) Glad för din skull!
Jag känner också efter ganska så ofta och var nog det som räddade mig den här gången. Men hade ganska så tjock jacka på för det är nästan snöstorm ute så råkade jag missa det. Men hade städaren eller barpersonalen hittat den först så vet jag inte hur det hade slutat.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag känner också efter ganska så ofta och var nog det som räddade mig den här gången. Men hade ganska så tjock jacka på för det är nästan snöstorm ute så råkade jag missa det. Men hade städaren eller barpersonalen hittat den först så vet jag inte hur det hade slutat.
Jag vet, du hade inte fått tillbaka den :woot: Har aldrig fått tillbaka något av städare, vare sig på jobbet, vagn, grundskola, gymnasieskola, bar eller universitet. Men en gång på restaurang :)
 

calzone

Vacheron
Usch va hemskt! Skönt att du hittade den :) Lite tråkigt är det att hemförsäkringen bara täcker upp till 50k faktiskt finns ju mängder av klockor i 50-120k klassen som man vill testa! 5k om året skulle det kosta att försäkra min gamla DD......


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Usch va hemskt! Skönt att du hittade den :) Lite tråkigt är det att hemförsäkringen bara täcker upp till 50k faktiskt finns ju mängder av klockor i 50-120k klassen som man vill testa! 5k om året skulle det kosta att försäkra min gamla DD......


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Eftersom jag var en station iväg med tunnelbana så hade jag tid att googla på det. Tydligen så är det 50´som gäller på lösöre utanför hemmet. Måste ta en titt på vad som gäller imorgon. Men är ganska så säker på att man måste ha tilläggsförsäkring. Men 5 för en DD låter dyrt.
 

calzone

Vacheron
Eftersom jag var en station iväg med tunnelbana så hade jag tid att googla på det. Tydligen så är det 50´som gäller på lösöre utanför hemmet. Måste ta en titt på vad som gäller imorgon. Men är ganska så säker på att man måste ha tilläggsförsäkring. Men 5 för en DD låter dyrt.
Ah de e ju verkligen inte rimligt! Tycker dom borde göra individuella bedömningar drabbar ju hederligt folk när de finns idioter som utnyttjar försäkringar :(


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Bexa

Omega
Har tagit av klockan på toan ibland på jobbet glömt den.. Tur att ni blev återförendade iaf!:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har de hittat dig än eller sitter du där fortfarande och väntar? ;)

Väntar forfarande...
image.jpg
 
Topp