• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens nattklocka

holma20

Panerai
Tänkte att jag drar igång denna tråd försökte söka lite men hitta inget på denna "changer"
Om det är så att det redan finns får admin gärna ta bort denna:)
Som rubriken lyder , hur ser eran/era klockor ut när solen gått ner och mörkret börjar ta över ?

Här är iallafall tre av mina vid sängkanten:

image.jpg image.jpg image.jpg

Någon som har en gissning om vad det kan vara för nått roligt bakom mörkret?:)
 

HolyCrap

Omega
Eftersom det redan är dagsljus där jag befinner mig så kan jag inte bidra med min egen klocka, men jag kan försöka mig på en gissning på dina.

Trodde egentligen inte att jag skulle ha någon chans, men när jag såg första bilden så greps jag av en sådan övertygelse om att det var en Seiko dykare så jag var tvungen att försöka ändå.
På bild 1 gissar jag Seiko 5 Sports dykare (http://www.creationwatches.com/products/images/medium/SNZF15K2_MED.jpg till exempel).
Bild 2 var svårare. Det kan vara nästan vad som helst. Gissar att en logga ersätter 12-index varför det saknas lume där. Tror jag får passa på denna.
Bild 3 var inte heller lätt, men eftersom jag är inne på Seiko-spåret så tänkte jag gissa SARX015 (eller något med liknande tavellayout, SARW010 kanske). Lumestippen på visarna är dock för kort, så det är nog fel trots allt.

Blev inte mycket till gissningar det, men hoppas jag är nära på 1an i alla fall.
 

Dr Stein

Cartier
Tycker lume-konfigurationen på den första liknar min egen seiko-5:a. Så någon seiko-variant på den första är min gissning. Kul tråd! Ska bli spännande att få facit! :)
 

holma20

Panerai
Haha grymt gissat på första, men dom andra va riktigt svåra!
Här kommer iallafall svaren i ordning:)
Seiko sport 5 snzf21j1
image.jpg

Rolex dj 1603
image.jpg

Sista var en gamal hedlig omega de ville:)
image.jpg
 

HolyCrap

Omega
Haha grymt gissat på första, men dom andra va riktigt svåra!
Här kommer iallafall svaren i ordning:)
Seiko sport 5 snzf21j1
image.jpg

Rolex dj 1603
image.jpg

Sista var en gamal hedlig omega de ville:)
image.jpg
Attans! Var inne lite på DJ på nummer 2, men de bilder jag hittade vid en snabbsökning var med hela indexstaven lumad. Har mycket kvar att lära.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

SBBN015
Natt är väl att ta i, men om man är 2 år gammal så börjar natten strax innan 20:00. :)
 

holma20

Panerai
Va hemma hos en kompis nyss och grävde lite i hans lilla klocksamling och hittade denna:

image.jpg



En ledtråd : iprincip alla här på ks hatar detta märke :)
 
Topp