• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens OT-WTF!

David

Bödeln
Vad är det för pundhuvud som sänkt den södra E20-infarten till Göteborg till 80?

Jag säkerhetskompenserar genom att köra och klocksnacka samtidigt.
 

David

Bödeln
Re: Sv: Dagens OT-WTF!

Camo00 skrev:
Trafiken i Gbg suger så hårt att den kunde gott haft ett eget forum!

Kan någon förklara varför Stockholm är skyltat via E20? Jag kan inte komma på en enda anledning att åka den vägen istället för 40/E4 förutom möjligtvis att man vill ha en hamburgare på Bögens.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Re: Sv: Dagens OT-WTF!

David skrev:
Camo00 skrev:
Trafiken i Gbg suger så hårt att den kunde gott haft ett eget forum!

Kan någon förklara varför Stockholm är skyltat via E20? Jag kan inte komma på en enda anledning att åka den vägen istället för 40/E4 förutom möjligtvis att man vill ha en hamburgare på Bögens.


Det är väl för att E20 är en Europaväg och väg 40 inte är det. Håller dock med dig fullständigt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vilken är det du menar? Är det den som ligger söder om den "stora" rondellen i Alingsås? För runt Lerum där brukar det ju vara 110?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Sv: Dagens OT-WTF!

David skrev:
Camo00 skrev:
Trafiken i Gbg suger så hårt att den kunde gott haft ett eget forum!

Kan någon förklara varför Stockholm är skyltat via E20? Jag kan inte komma på en enda anledning att åka den vägen istället för 40/E4 förutom möjligtvis att man vill ha en hamburgare på Bögens.

Idioti det där. Körde fel en gång när jag skulle hem vilket iofs resulterade i att jag kunde hämta upp en polare i Strängnäs.
 

wwjbd

Omega
Jag vet att de har sänkt farten på E20 till 80 i höjd med Allum iaf. Jag tycker nog det är ganska bra med tanke på hur snurrigt det blir när man närmar sig Göteborg och de nya vägarna med avfarter åt alla håll. :shock:
 

David

Bödeln
JakobZ skrev:
Vilken är det du menar? Är det den som ligger söder om den "stora" rondellen i Alingsås? För runt Lerum där brukar det ju vara 110?

Det är numera 100 från Lerum till Jonsered, och 80 därifrån till avfarten mot Gamlestaden tror jag det är, där det precis som tidigare blir 70.
 

Ajax

Omega
Re: Sv: Dagens OT-WTF!

David skrev:
Camo00 skrev:
Trafiken i Gbg suger så hårt att den kunde gott haft ett eget forum!

Kan någon förklara varför Stockholm är skyltat via E20? Jag kan inte komma på en enda anledning att åka den vägen istället för 40/E4 förutom möjligtvis att man vill ha en hamburgare på Bögens.

En burgare på bögens är dock värd alla omvägar i världen :)
(född och uppvuxen i Alingsås)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Topp