• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens pajas!

Sjobedan

Rolex
Firar juldagen med tantens familj och får se denna på Tantens släkting.

Det är en, och jag citerar "A kopia på en Diesel klocka" "den är lite stor"...

Klocknörden inom mig dog lite...

Vem köper en kopia på en Diesel klocka?!
image.jpg
image.jpg
 

Sjobedan

Rolex
Frågor:
Hur lyder din frågeställning när du ber om att få ta kort på den?
Vad svarade du på den oundvikliga frågan "gillar du den?"?
(Jag är genuint intresserad)

Jag frågade helt enkelt inte om det. "Just do it"
Och som svar på din andra fråga så blev mitt svar helt enkelt. Inte riktigt min kopp te.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Verkligheten överträffar historien. Mycket skall man se innan ögonen trillar ur.

Snart kommer väl en oäkta steinhart. (Obs, inget likhetstecken mellan Gant och Steinhart).
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vilken styggelse. Undrar vad denna kostar, är väl inte så att Dieselklockor är speciellt dyra så att man av den anledningen går på en kopia? :bored:
 

danne_w

Breitling
Omkring 2500:- kostar väl dieselklockan på exempelvis uret.se, den där kopian verkar gå att hitta för runt 250:- Jag misstänker att gemene man anser att 2500:- för en klocka är på gränsen till galenskap. 250-500 är väl ungefär vad många av mina vänner skulle tycka är rimligt att lägga på en klocka så jag skulle inte bli det minsta förvånad om något liknande dök upp i min bekantskapskrets :sorry:
 

Jaguaren

Omega
Skitsnygg ! ;)

Min arbetskamrat tycker Calvin Klein är ett riktigt klockmärke
och pratar hela tiden om hans första riktiga klocka.
Han tycker min Momentum klocka är i dyraste laget och skulle aldrig i livet betala mer än 500kr för en klocka.
 

JayJay

Rolex
Skitsnygg ! ;)

Min arbetskamrat tycker Calvin Klein är ett riktigt klockmärke
och pratar hela tiden om hans första riktiga klocka.
Han tycker min Momentum klocka är i dyraste laget och skulle aldrig i livet betala mer än 500kr för en klocka.
Just Calvin Klein gör faktiskt en del justa klockor... även om det inte är min grej. Dock riktiga klockor.
 

Noami

Cartier
Ja, många av mina vänner tycker Calvin Klein/Michael Kors/Marc Jacobs etc är riktigt fina och dyra klockor.. De tyckte jag var galen som köpte en riktig klocka

De köpte förmodligen sina klockor för att ha dem som smycke/se tiden. Jag förmodar att du köpte din/dina med mer i anspråk än så, helt enkelt.
Lyxkonsumtion(får man väl kalla vår klocksjuka?) blir lätt misstaget för galenskap om man inte förstår sig på det.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag fick en massa klockor i julklapp, -"hörde att du var intresserad av klockor..." samtliga med slut batterier. DKNY och annat mindre exotiskt krafs med låtsasguld och diamanter. Låg i en fin gammal burk iaf.

Har en jobbarkompis som ska köpa en klocka till sin 50 årsdag, - "jag har funderat på en Gant, dom är väl bra?"

Jag svarade att de har ungefär lika bra rykte som rolexbyxor, sen dess har det varit tyst
 
C

China

Guest
De har urverk från ETA och kvalitetskontroll ala Swatch Group. Med andra ord inget oseriöst ihopsatt med lågkvalitativa så kallade "kinaverk" (är medveten om att det produceras fina verk även i Kina).

Det stämmer, klockorna är tillverkade inom Swatch Group. Ingen större kvalitetsskillnad mot t.ex. Tissot som heller inte har någon egen tillverkning. Beträffande trådstarten så har Diesel heller ingen egen produktion utan anlitar legotillverkare som t.ex. Weide Watch co, ibland gör ett nytt varumärke på urtavlan att priset tiodubblas.

http://www.swatchgroup.com/brands_a...lry/middle_range/calvin_klein_watches_jewelry
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den är ful och visst, rätt gräslig. Men är det en kopia av Diesel eller är det bara samma stil? Tycks ha eget varumärke.
Jag tycker det är helt ok att folk bär sådana här klockor. Det är inget som KS människor bär (eller skyltar med åtminstone) men det är väl rätt kul att han för det första bär ett armbandsur? Som han själv säkert är rätt nöjd med dessutom. Bättre att betala 250kr än 2500 för motsvarande. Vi har alla lik i garderoben som vi inte är jättestolta över om vi tittar bakåt. Det skulle kunna vara starten på ett större klockintresse eller så är det bara en tidshållare och modeaccessoar för honom. Valet av klocka indikerar ju att han vill säga något med sitt val, precis som vi på det här forumet vill att våra klockor skall göra. :oldman:
 

Sjobedan

Rolex
Den är ful och visst, rätt gräslig. Men är det en kopia av Diesel eller är det bara samma stil? Tycks ha eget varumärke.
Jag tycker det är helt ok att folk bär sådana här klockor. Det är inget som KS människor bär (eller skyltar med åtminstone) men det är väl rätt kul att han för det första bär ett armbandsur? Som han själv säkert är rätt nöjd med dessutom. Bättre att betala 250kr än 2500 för motsvarande. Vi har alla lik i garderoben som vi inte är jättestolta över om vi tittar bakåt. Det skulle kunna vara starten på ett större klockintresse eller så är det bara en tidshållare och modeaccessoar för honom. Valet av klocka indikerar ju att han vill säga något med sitt val, precis som vi på det här forumet vill att våra klockor skall göra. :oldman:


Han stoltserade med att det var en kopia, inte bara det... en A kopia dessutom. Jag har försökt att få honom att köpa en Skx007 istället för Triwa eller den här tingesten men utan lycka.

Han är förlorad för all framtid ;)
 

Sjobedan

Rolex
Den är ful och visst, rätt gräslig. Men är det en kopia av Diesel eller är det bara samma stil? Tycks ha eget varumärke.
Jag tycker det är helt ok att folk bär sådana här klockor. Det är inget som KS människor bär (eller skyltar med åtminstone) men det är väl rätt kul att han för det första bär ett armbandsur? Som han själv säkert är rätt nöjd med dessutom. Bättre att betala 250kr än 2500 för motsvarande. Vi har alla lik i garderoben som vi inte är jättestolta över om vi tittar bakåt. Det skulle kunna vara starten på ett större klockintresse eller så är det bara en tidshållare och modeaccessoar för honom. Valet av klocka indikerar ju att han vill säga något med sitt val, precis som vi på det här forumet vill att våra klockor skall göra. :oldman:



Såg nu att jag inte svarade på allt du skrev.

Jag själv har en Dieselklocka i lådan, och den skäms jag faktiskt inte för. Tycker fortfarande att den är stencool! (min 20års present som startade mitt klockintresse) Men med dåligt glas och sliten rem så ligger den bra i lådan.

Skulle dock aldrig få för mig att gå runt med en kopia medvetet. Hade han bara sagt att det är en billig klocka och inte skrutit om att det är en kopia så hade jag nog inte gjort en sak av det.

Självfallet är det så att det är cool accessoar för honom, men när han bad mig om hjälp att hitta en schysst klocka för rimliga pengar så såg jag verkligen inte denna klockan komma. Men det viktigaste är att han är nöjd och glad, det är klockan till trots en väldigt fin kille :)
 
Topp