• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens solkatt

nissehult

Patek
2-Faktor
När jag körde bil i solen så märkte jag att klockan gjorde en ganska trevlig solkatt upp i taket. Idag när jag vabbar har jag försökt fota detta hemma - det gick väl sådär med skakig hand och smutstiga väggar... Den som kan gissa klockan vinner en gratis like.

Jag provade även att fota Speedyn men svart tavla + plexi gör sig inte bra som solkatt. Andra klockor har en mer koncentrerad solprick där man kanske vagt kan urskilja visarna.

DSCF1185.JPG


DSCF1194.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ha, ha. Visst jag hade kunnat fota en Rolex liggandes i gräset med lite vattendroppar och solglitter i tavlan, fått 30 likes och lite ryggdunk. Detta kräver dock att jag har en Rolex, vilket fattas mig...

Tydligen tycker även moderatorerna att klockfoton tagna på ett "annat" sätt passar bättre i Lifestyle än i diskussionsdelen. ;) Synd, jag tycker solkatten är rätt snygg även om det är svårt att få till den bra på ett foto. Färgen är överraskande, men det kan bero på glasets AR...

Och nej, ingen Breitling eller Glycine.
 

Oli

Omega
2-Faktor
När jag körde bil i solen så märkte jag att klockan gjorde en ganska trevlig solkatt upp i taket. Idag när jag vabbar har jag försökt fota detta hemma - det gick väl sådär med skakig hand och smutstiga väggar... Den som kan gissa klockan vinner en gratis like.

Jag provade även att fota Speedyn men svart tavla + plexi gör sig inte bra som solkatt. Andra klockor har en mer koncentrerad solprick där man kanske vagt kan urskilja visarna.

DSCF1185.JPG


DSCF1194.JPG

Sitter du och kikar i taket när du kör bil? ;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Grym trådstart ju! Nåt med safirglas och guldindex gissar jag. Svårt som tusan - vi behöver förstås mer bilder i tråden för att lära oss den ädla konsten att tolka solkatter:
image.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Grym trådstart ju! Nåt med safirglas och guldindex gissar jag. Svårt som tusan - vi behöver förstås mer bilder i tråden för att lära oss den ädla konsten att tolka solkatter:
image.jpg
Safir + guld = true. Jag tog ett foto på en Seiko och då såg jag mercedesmärket på timvisaren tydligt. I övrigt var den solkatten tråkig. Solkatten i första posten var och är snyggast.

Vad din är ser jag inte. Skulle ha gissat på en Mondaine visare (sekundvisaren) om bara rött speglat sig bra i solen ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag vet att ni få som följt den här spännande tråden knappt har fått en blund i ögonen för att ni har funderat på vad var det för klocka som orsakade denna spännande solkatt. Misströsta inte, jag skall inte dra ut på det längre. Det var den här ingenjören.

DSCF1191.JPG


Att vitt blir blågrönt och att det blir stjärnstrålande mönster trots avsaknad av tandad vridring kommer att hålla mig vaken i alla fall ett par timmar till :)

Gratis like till mig för att jag gissade rätt :party:
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Jag vet att ni få som följt den här spännande tråden knappt har fått en blund i ögonen för att ni har funderat på vad var det för klocka som orsakade denna spännande solkatt. Misströsta inte, jag skall inte dra ut på det längre. Det var den här ingenjören.
Jag hade det på tungan!
 
Topp