• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens ungdom kan inte läsa av en klocka

Bara att Googla lite så får man misstanken bekräftad. ”Studenter kan inte läsa klockan” är bara sensationsrubriker. I England, precis som i Sverige, får barn lära sig att läsa klockan. Poängen var att vissa studenter tyckte det var lättare att räkna ut kvarstående tid på prov under tidspress om tiden presenterades digitalt, pga att de är mer vana vid digital tid.

För att kontra sådana här dumheter tänkte jag köpa en klocka till min systerson i julklapp. Han är 7 och har riktigt smala handleder för sin ålder. Tips på quartzklockor mottages tacksamt! Max 500 och helst inte vintage då jag inte tror att det uppskattas som hos undertecknad...

För att kontra sådana här dumheter tänkte jag köpa en klocka till min systerson i julklapp. Han är 7 och har riktigt smala handleder för sin ålder. Tips på quartzklockor mottages tacksamt! Max 500 och helst inte vintage då jag inte tror att det uppskattas som hos undertecknad...
Swaaaaaatch! Eller gul om det ska vara något gjort av stål eller kanske titan vet inte hur de ligger i prissklass :)

Till hur små handleder funkar de? Går ju inte byta till nato där inte..
Swatch funkar till allt! Nato? Funkar bara fram med saxen och kritan sedan tuta och köra!

Gul kör väl sina karborre band fortfarande??

Men om han är sju då kanske Swatch irony är bäst och då åker prislappen upp lite :) minns själv när jag var runt sju och ficken en plast klocka vart lite besviken då klockan skulle vara en "vuxen klocka"

Tillbaka
Topp