• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens varning , Blocket, bedrägeri

Pdson

Omega
Hej en liten varning ang Blocket som hände mig i dagarna.

Jag hade en annons på blocket på en bil, jag körde all kommunikation via Blockets medelandetjänst, det visade sig att någon ligger och läser all kommunikation som skrivs på den tjänsten och har ringt upp eventuella köpare och erbjöd bilen för ett skampris om de betalar direkt , som tur var det ingen som hann betala in pengar till personen i fråga.
(Blocket i sig tar inget ansvar i detta och hävdar att min mejlclient är hackad, en total omöjlighet pga vårt säkerhetssystem på företaget, och att jag själv hade missat byta lösenord på mitt mailkonto under tiden för annonsen så mailen var stängd), ett het tips är att gå in och ändra lösenordet på era Blocket konton, jag är rätt 100 på att någon har fått loss kontoinformation från Blocket.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Pentagon blev hackat av en svensk finnig tonåring.
Men din arbetsmejl är fysiskt omöjlig att hacka? Ropa inte det för tidigt ;)

I övrigt, bra med en upplysning! Men förstår inte poängen, det hjälper inte vem det nu än är något nämnvärt... Eller är det bara för att förstöra?
 

Pdson

Omega
Eftersom min mail var låst o totalt blockerad från användning så är det mer troligt att Blocket har problem , om du säljer en klocka på blocket och bedragren läser ett svar liknade ”hej jag vill köpa din klocka jag bjuder 32000 ring mig på 070-xxxxx”, den eventuella köparen blir uppringd direkt och blir erbjuden klockan för 25000 vid snabb affär men en del eller alla pengarna måste betalas direkt , och köparen gör det pga ”fyndchans”, det är då det blir ett jobbigt läge för säljaren till slut, och troligt är det att fler än en blir uppringd.
 
Topp