• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens verktygsköp tråden

Dr.Glas

Basic
2-Faktor
Har sökt lite och inte hittat någon liknande tråd. Jag hade själv tyckt att det skulle vara kul att se vad folk köper för verktyg, så jag börjar här.
Jag köpte ett stansset för ett litet tag sedan. Levererat till föräldrarna i Sverige, kommer inte själv få se det förräns i Juni. Verkar vara rätt många tomma hål för delar som saknas, men hoppas att det går att komplettera lite allt eftersom.

seitz.jpg

Har sökt lite och inte hittat någon liknande tråd. Jag hade själv tyckt att det skulle vara kul att se vad folk köper för verktyg, så jag börjar här.
Jag köpte ett stansset för ett litet tag sedan. Levererat till föräldrarna i Sverige, kommer inte själv få se det förräns i Juni. Verkar vara rätt många tomma hål för delar som saknas, men hoppas att det går att komplettera lite allt eftersom.

seitz.jpg
Ser bra ut! 👍
Verktyg är nästan lika roligt som klockorna. Allt blir roligare med bra grejer. Här är mina stansset, har två 😂

70a13c93-8f46-456c-a14a-93131228cf53.jpeg
6284806a-a679-458e-96f8-9244ed0dcbd8.jpeg

Edit: ursäkta off-topic, missade att det skulle vara nyinköpta verktyg! Men låter denna posten ligga 😂 kommer säkert nyinköpt snart med.

Ett av mina favoritverktyg är denna, en Horia juvelverktyg. Den är så himla välbyggd och gedigen i litet smidigt format som enkelt går in under mikroskopet. Allt blir så enkelt när man ser vad man gör.
IMG_5491.jpeg
IMG_5492.jpeg
IMG_5493.jpeg

Edit: ursäkta off-topic, missade att det skulle vara nyinköpta verktyg! Men låter denna posten ligga 😂 kommer säkert nyinköpt snart med.

Ett av mina favoritverktyg är denna, en Horia juvelverktyg. Den är så himla välbyggd och gedigen i litet smidigt format som enkelt går in under mikroskopet. Allt blir så enkelt när man ser vad man gör.
IMG_5491.jpeg
IMG_5492.jpeg
IMG_5493.jpeg
Det köps ju inte verktyg så ofta, så tidigare köp går bra också tänker jag, tråden har ju inte funnits förräns nu! Fina grejer du har! Jag måste komma igång och använda mina bara...

Tillbaka
Topp