• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att fatta ett beslut: Vilken klocka för de kommande 50 åren?

P

Philippe Stern

Guest
Det känns som en gammal medlem skaffat ett alias och vill skoja. Med den information och kunskap du har behöver du ingen hjälp. Helt meningslös tråd.
 

Apansson

Torpare
Men hur kul är det med en helt svartvit klocka utan någon som helst karaktär, på riktigt? Den må vara användbar och gediget byggt och så vidare och hela den biten, men om man prompt behöver det kan man väl köpa en exp2, en PO, en hulk-sub, en YM eller vilken sportrolle som helst med lite färg och karaktär? Eller varför inte klippa en schysst vintage-sub som är snyggare än vad den moderna stålsubben någonsin kommer bli? :)
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Men hur kul är det med en helt svartvit klocka utan någon som helst karaktär, på riktigt? Den må vara användbar och gediget byggt och så vidare och hela den biten, men om man prompt behöver det kan man väl köpa en exp2, en PO, en hulk-sub, en YM eller vilken sportrolle som helst med lite färg och karaktär? Eller varför inte klippa en schysst vintage-sub som är snyggare än vad den moderna stålsubben någonsin kommer bli? :)
Jag äger ingen svart utan Hulken...Trodde du generellt hatade alla moderna Sub referenser...
 

Igge

Panerai
image.jpg


Lätt, 14060m!
Åldras med värdighet och funkar finfint som enda klocka i 50 bast.
 
Senast ändrad:

Rivalen

Rolex
Om jag skulle ha den i 50 år skulle jag välja en GMT. Många olika inserts och annat att variera med. Komplikationen med alternativ tid är användbart för många och ett plus tycker jag. Sportig nog och dressig nog. Jag hade börjat med ett svart insert.
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
OWG finns inte. Du kommer aldrig bli en OWG för du är intresserad av klockor. De enda OWG som finns i verkligheten är NWG, dvs NoWatchGuy. Orsaken till att de är OWG är att de har en gammal klocka i en byrålåda de fick av någon släkting. De använder aldrig klocka och är helt ointresserade av klockor. Därför kan dessa NWG vara OWG. Bara att du tagit dig hit till detta forum visar att du är en MWG. Köp valfri klocka, häng här, köp en till, häng ännu mer här, börja flippa klockor, köp ännu fler klockor osv.
 

finnirgens

Panerai
Snyggare boett (smalare bandhorn). Safir är något upphöjt (ca 2mm). Mattare tavla. Datum men ingen bubbla. Text + Rolex logga på bakboetten. Lite tyngre. Heliumventilen är en kul detalj men fyller ingen nån helst funktion för mig.

Sen är den ovanligare än Sub också
:)

Förstår! Jag tycker bättre om Suben. Är en av de som uppskattar "bubblan". Av de du nämner är den mattare tavlan nåt som jag fullständigt är med på. Det kan vara så att jag i en framtid ger mig på en Dweller, har hänt förut men då var det en 16600( hade då en 16610 ).

Hans :)
 

Ponlarsson

Panerai
Jag säger DJ utifrån mina preferenser? Varför? Jo, jag tycker att klockor utan dykarvridning är snyggare än de med. Samtliga alternativ känns dock som klockor som funkar till allt från badbyxor till kostym, beroende på hur du är som person.
 

WatchIT

Panerai
OWG finns inte. Du kommer aldrig bli en OWG för du är intresserad av klockor. De enda OWG som finns i verkligheten är NWG, dvs NoWatchGuy. Orsaken till att de är OWG är att de har en gammal klocka i en byrålåda de fick av någon släkting. De använder aldrig klocka och är helt ointresserade av klockor. Därför kan dessa NWG vara OWG. Bara att du tagit dig hit till detta forum visar att du är en MWG. Köp valfri klocka, häng här, köp en till, häng ännu mer här, börja flippa klockor, köp ännu fler klockor osv.

Amen!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Förstår! Jag tycker bättre om Suben. Är en av de som uppskattar "bubblan". Av de du nämner är den mattare tavlan nåt som jag fullständigt är med på. Det kan vara så att jag i en framtid ger mig på en Dweller, har hänt förut men då var det en 16600( hade då en 16610 ).

Hans :)

Smaken är som baken :) Kom på en sak till, Dweller bezel har samma stuk som Milsub dvs. med minutmarkeringar. Jag måste erkänna att jag var tveksam till markeringarna, men nu ser det riktigt bra ut och en rolig detalj dessutom.
 

TLåbbman

Omega
ja 50 år passar nog datejust. den är lite mer allaround än en sportklocka som inte passar så bra till finare tillfällen alt på äldre gubbar (anser jag). själv hade jag lite samma tanke och körde en BLNR, mitt råd till trots. Får väl se om jag har kvar den om ytterliggare 48år =)
 

Mache

Breitling
Tack för många bra svar!
@JohnDoe bjöd på några kloka ord. Om inte annat så är det dumt att tvunget tänka att det ska vara en klocka för hela livet.

En god vän bjöd också på den goda rådet: Om det är så här svårt att välja så kommer jag nog bli nöjd oavsett, att jag uppenbarligen gillar alla alternativen.

Angående Explorer: Om de fortfarande sålde 36mm hade den varit en kandidat. Tyvärr har jag svårt för 39mm då minutvisaren känns väldigt kort i förhållande till urtavlan.

Till slut så har jag varit och provat ännu en gång och bestämt att jag nog helt enkelt ska gå på magkänslan: Sub
Motivationen är att jag har svårt att komma över att Datejust har PCL, det blir för mycket. Dessutom (som ingenjör) känns det roligare med en tillsynes lite mer tekniskt begåvad klocka, vilket av de tre måste vara Submariner.

Återkommer med bilder när allt är klart.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tack för många bra svar!
@JohnDoe bjöd på några kloka ord. Om inte annat så är det dumt att tvunget tänka att det ska vara en klocka för hela livet.

En god vän bjöd också på den goda rådet: Om det är så här svårt att välja så kommer jag nog bli nöjd oavsett, att jag uppenbarligen gillar alla alternativen.

Angående Explorer: Om de fortfarande sålde 36mm hade den varit en kandidat. Tyvärr har jag svårt för 39mm då minutvisaren känns väldigt kort i förhållande till urtavlan.

Till slut så har jag varit och provat ännu en gång och bestämt att jag nog helt enkelt ska gå på magkänslan: Sub
Motivationen är att jag har svårt att komma över att Datejust har PCL, det blir för mycket. Dessutom (som ingenjör) känns det roligare med en tillsynes lite mer tekniskt begåvad klocka, vilket av de tre måste vara Submariner.

Återkommer med bilder när allt är klart.
Lycka till med valet ! Väntar spänt på paketöppning :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tack för många bra svar!
@JohnDoe bjöd på några kloka ord. Om inte annat så är det dumt att tvunget tänka att det ska vara en klocka för hela livet.

En god vän bjöd också på den goda rådet: Om det är så här svårt att välja så kommer jag nog bli nöjd oavsett, att jag uppenbarligen gillar alla alternativen.

Angående Explorer: Om de fortfarande sålde 36mm hade den varit en kandidat. Tyvärr har jag svårt för 39mm då minutvisaren känns väldigt kort i förhållande till urtavlan.

Till slut så har jag varit och provat ännu en gång och bestämt att jag nog helt enkelt ska gå på magkänslan: Sub
Motivationen är att jag har svårt att komma över att Datejust har PCL, det blir för mycket. Dessutom (som ingenjör) känns det roligare med en tillsynes lite mer tekniskt begåvad klocka, vilket av de tre måste vara Submariner.

Återkommer med bilder när allt är klart.
Det kommer gå bra skall du se för du har ju koll iaf..
 
Topp