• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att repa nya klockan!

Wi

NLA
2-Faktor
Så..snart ryker jag ut 3 månader på grundläggande militärutbildning. Vill ju inte sabba mina fina klockor och jag är för snål för att köpa en CWC SBS PVD bara för att repa den…

Snabb sökning på eBay och 1000SEK senare har gett mig den perfekta slita sönder klockan! ETA-quartz, skruvad krona, skruvat boettlock, pvd-behandlad och med en bra lum =) Klockan ger mycket seiko-vibbar, med det menar jag mycket klocka för pengarna, känns gedigen helt enket.

Uppdaterar igen om några månader när klockan varit på dygnet runt och fått fin patina. Det ska simmas, slitas, skjutas och njutas!

P1090339_zps3f7db1c4.jpg

P1090317_zps879b03bc.jpg

P1090337_zps1f947859.jpg

P1090323_zps2e3ccca7.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Hehe. Inte pjåkig. Skönt att slippa dagvisningen också.

Detta nyinköp ska få bekänna färg på kanarieholmarna fr o m i morgon.
 

Bilagor

  • IMG_20130104_220604.jpg
    IMG_20130104_220604.jpg
    98 KB · Visningar: 745

meo_swe

Audemars
Grattis! Och välkommen till Firman.
Var gör du din GMU? Och vilken inriktning har du valt?


En liten Peppbild ;)
ZM8mv.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag körde på g-shock under värnplikt och NBG.
Stabilare don finns inte. Men där ser ut att hålla måttet.

Lycka till!
 

Dammen

Cartier
Välkommen till firman!

3493347d.jpg


Min Seiko hälsar!

Köpte du din på military watch mall på eBay?

Vad är målet med GMU, officer?

/Douglas
 

Wi

NLA
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:
Wii skrev:
Förutom valet av ett quartzur är väl detta det mest oroande i ditt inlägg.

Tolka det som du vill. Men du använder ett fult trick genom att endast citera "skjutas och njutas", det får mig att framstå som någon som endast gör GMU för att skjuta pickadoller. Jag njuter av prickskytte, en hobby som står mig nära. Dock så var mitt användande av ordet "njuta" i detta sammanhäng helt kopplad till hela miljön som jag kmr befinna mig i. Sedan är det väl jävligt klart att jag väljer ett quartz-ur? Jag behöver ett urverk med minimalt underhåll, som i samma veva ska tåla till exempel rekylen från ett avfyrat vapen.

Dammen skrev:
Välkommen till firman!
meo_swe skrev:
Grattis! Och välkommen till Firman.
Var gör du din GMU? Och vilken inriktning har du valt?


En liten Peppbild ;)
<a class="vglnk" title="Link added by VigLink" rel="nofollow" href="http://i.imgur.com/ZM8mv.jpg[/img"><span>http</span><span>://</span><span>i</span><span>.</span><span>imgur</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>ZM8mv</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span></a>][/quote]
Min Seiko hälsar!

Köpte du din på military watch mall på <a class="vglnk" title="Link added by VigLink" rel="nofollow" href="http://www.ebay.com"><span>eBay</span></a>?

Vad är målet med GMU, officer?

/Douglas[/quote]

Mönstringen gick bra, och officer skulle vara en väg att gå för mig. Dock är jag inte helt hundra om jag vill lämna mina ekonomiska studier. GMU kmr hjälpa mig att välja rätt faktiskt!
Tackar =)

[quote="theargonaut"]Låter bra och ser fin ut! Vad är det för något?[/quote]

Klockan är en no-name, dock med ETA-verk, köpt på ebay.co.uk, skickad från Hongkong. Säljaren heter: watchesu571
 
Wii skrev:
BluesmanV8 skrev:
Wii skrev:
Förutom valet av ett quartzur är väl detta det mest oroande i ditt inlägg.

Tolka det som du vill. Men du använder ett fult trick genom att endast citera "skjutas och njutas", det får mig att framstå som någon som endast gör GMU för att skjuta pickadoller. Jag njuter av prickskytte, en hobby som står mig nära. Dock så var mitt användande av ordet "njuta" i detta sammanhäng helt kopplad till hela miljön som jag kmr befinna mig i. Sedan är det väl jävligt klart att jag väljer ett quartz-ur? Jag behöver ett urverk med minimalt underhåll, som i samma veva ska tåla till exempel rekylen från ett avfyrat vapen.

Ber om ursäkt för detta. Glömde ju ;)
 

carlanton

Audemars
Helt OT och av ren nyfikenhet, är du i den åldern man brukar göra lumpen (18-19) eller äldre nu när det går? Jag skippade värnplikten helt, mönstrade inte ens, men nu är jag sugen på att ta igen lite förlorad ungdom och härja i skogen i några månader. Visst kan man göra GMU:n fast är några år äldre? Fast det kanske är kört när de ser att jag inte ens fick komma och mönstra första gången det begav sig :(
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Bra väl, min hälsar!
Har tyvärr tappat all lyskraft.
/ j
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357495010.152937.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357495010.152937.jpg
    39.8 KB · Visningar: 400

Wi

NLA
2-Faktor
carlanton skrev:
Helt OT och av ren nyfikenhet, är du i den åldern man brukar göra lumpen (18-19) eller äldre nu när det går? Jag skippade värnplikten helt, mönstrade inte ens, men nu är jag sugen på att ta igen lite förlorad ungdom och härja i skogen i några månader. Visst kan man göra GMU:n fast är några år äldre? Fast det kanske är kört när de ser att jag inte ens fick komma och mönstra första gången det begav sig :(

Själv är jag 22 år gammal och vad jag har förstått är GMU för alla som vill och är 18år eller äldre. Det viktiga är att man har god hälsa och klarar de fysiska och psykiska proven.
Tycker absolut att du ska göra GMU, dock skulle det vara lite tråkigt att bara "utnyttja" försvaret utan någon tanke att jobba inom försvaret efter.

Jensab skrev:
Bra väl, min hälsar!
Har tyvärr tappat all lyskraft.
/ j

Jävlar va kul och se en likadan! Hur länge har du haft din? Fungerar väl? Tål stryk?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
[/quote]

Jävlar va kul och se en likadan! Hur länge har du haft din? Fungerar väl? Tål stryk?[/quote]

Jag har nog haft den några år, bytt batteri på den en gång. Pvd'n verkar sitta. Det såldes några stycken på tradera när jag köpte min. Jag använder den inte så mycket men jag tror den tål bra med stryk.
Ser fram emot bilder efter din utbildning.
Lycka till.
/ j
 

Wi

NLA
2-Faktor

Jävlar va kul och se en likadan! Hur länge har du haft din? Fungerar väl? Tål stryk?[/quote]

Jag har nog haft den några år, bytt batteri på den en gång. Pvd'n verkar sitta. Det såldes några stycken på tradera när jag köpte min. Jag använder den inte så mycket men jag tror den tål bra med stryk.
Ser fram emot bilder efter din utbildning.
Lycka till.
/ j[/quote]

Tack
Låter faktiskt riktigt bra. Min kmr väl användas hårt nästan dagligen i 3 månader, hoppas den håller lika bra som din!
Om några månader söker jag upp den här tråden och postar resultat =D Ser fram emot det
 
Topp