• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att sammanställa KS officiella veckolista >>

chgeorg

Omega
Tycker nog att Day-Date borde få en egen dag, fredagen var ju nära där men Day-Date söndag eller Day-Date måndag borde ju gå försig?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Manuell måndag: känns givet för att sas dra igång veckan.
Trotsig tisdag: Vilken klocka som helst förutsatt att den inte alls spelar bra ihop med din övriga klädsel.
Mögelonsdag: Gammalt på Odens dag är sen gammalt.
Trojansk torsdag: Din stealthigaste klocka som väcker minst uppseende. Helst överraskar du din omgivning genom att plötsligt skrika upprepade gånger vad den kostade.
Guldfredag: Dags att #unna sig!
Lockande lördag: Valfri klocka som viskar ditt namn när du vaknar den dagen.
Slacksöndag: Det är ändå söndag... Ta på dig beatern, eller åtminstone något skadat eller fult. Ska du nödvändigtvis ha en fin klocka bör den sitta på en sådan där länk som Plura och @jakob.dala har.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ja, eller så får du bara posta på Vintage, där vi som vanligt har en helt annan ordning, typ...
MögelMåndag
TheRuinromantikerTisdag
OrdinaryVintageOnsdag
TrashTorsdag
FredagsVintageMys
LöjligPatinaLördag
SemiVintageSöndag


Hakar på den tanken:
Mögel-måndag
Tritium-tisdag
Vintage wednesday
Tophat-torsdag
Fullset-fredag
Död lume-lördag
Semivintage-söndag
 

jabla

Sarlacc
Manuell måndag: känns givet för att sas dra igång veckan.
Trotsig tisdag: Vilken klocka som helst förutsatt att den inte alls spelar bra ihop med din övriga klädsel.
Mögelonsdag: Gammalt på Odens dag är sen gammalt.
Trojansk torsdag: Din stealthigaste klocka som väcker minst uppseende. Helst överraskar du din omgivning genom att plötsligt skrika upprepade gånger vad den kostade.
Guldfredag: Dags att #unna sig!
Lockande lördag: Valfri klocka som viskar ditt namn när du vaknar den dagen.
Slacksöndag: Det är ändå söndag... Ta på dig beatern, eller åtminstone något skadat eller fult. Ska du nödvändigtvis ha en fin klocka bör den sitta på en sådan där länk som Plura och @jakob.dala har.
Gillar ditt upplägg men det föll på fredagen som borde varit FräckaFredag en riktigt utmande skapelse. :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Detta tycker jag låter mest rimligt:

Måndag - Mögelmåndag
Tisdag - Speedytisdag
Onsdag - Vintageonsdag
Torsdag - Tudortorsdag
Fredag - Guldfredag
Lördag - Läderlördag
Söndag - Stekarsöndag
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tourbillon torsdag, lär ju bli rätt tunnsått iof.
Nej men allvarligt talat, Skalman har den fränaste klockan för alla veckodagar, alla kategorier och därmed basta.
image.jpg
 
Senast ändrad:

M021

Rolex
2-Faktor
Måndag - 116610LV
Tisdag - 16610LV
Onsdagen- 16700
Torsdag - Skydiver
Fredag - 116613lb
Lördag - Daydate
Söndag - Casual söndag (första närmsta klocka)
 
Man läser "Speedytisdag"! och "Seikosöndag"! i dagens klocktråd. Tycker det är en kul företeelse.

Vad sägs om att komma överens om en officiell KS lista på vilka klockor som gäller för vilka dagar?

Fyll på, detta kan bli KS framtida riktmärke för att bli en tvätt äkta KS:are. Hur vill du en KS vecka ska se ut?


Måndag : ?
Tisdag : Speedy spikad?
Onsdag: ?
Torsdag:
Fredag: ?
Lördag: ?
Söndag: Seiko spikad?

Vi kan köra fram till 1 Juni sen sammanställer jag det.

Fyll på!

:ap::als::bellross::breitling::glycine::corum::gp::gs::hublot::iwc::jlc::mondaine::omega::oris::patek::rolex::sinn::sjoosandstrom::tudor::vconstantin::zenith::seiko::panerai::squale::vostok:

Jag tycker ditt förslag ger en otäck smak i munnen.
Jag kräver att alla klockor, oavsett härkomst, får lika mycket omtanke och visning på KS.
Tag genast bort "specialklockdagar"!
;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag tycker ditt förslag ger en otäck smak i munnen.
Jag kräver att alla klockor, oavsett härkomst, får lika mycket omtanke och visning på KS.
Tag genast bort "specialklockdagar"!
;)

Jag har beställt en MKII där designen ska föreställa en hyllning av Rolex GMT 6542, den tex kommer flashas friskt oavsett KS veckan :)
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Måndag: Månfasmåndag
Tisdag: Speedytisdag
Onsdag: Vintageonsdag
Torsdag: Tudortorsdag
Fredag: Guldfredag
Lördag: Läderlördag
Söndag: Seikosöndag
 

Kaha

Omega
För mig är fredag antingen fickursfredag eller Hi-beatfredag (på fredag vill man ju naturligtvis ha en klocka som går so fort som möjligt...)
 
Topp