• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för den första riktiga klockan

Hampus93

Breitling
Hittade hit till forumet igår under min jakt på min första riktiga klocka.

Tänkte kolla om ni har några tips på modeller och inköpsställen i Stockholms trakten? ta gärna med en bild och/eller en länk.

Gillar Submariner och Daytona stilen mest men öppen för andra förslag. min budget ligger på cirkus 18 000
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej och välkommen! I Stockholm finns det massor, du kan köpa allt möjligt här från klocksnack men sen finna det även butiker och online som kaplans osv.

Först ska du nog hitta vad du är ute efter, vad har du idag? Ska den här klockan vara med på jobb, bad, kostym fritid?

EDIT: vintage eller nytt? Tudor pelagos kan du nog få för 20k :)
 

Hampus93

Breitling
Hej och välkommen! I Stockholm finns det massor, du kan köpa allt möjligt här från klocksnack men sen finna det även butiker och online som kaplans osv.

Först ska du nog hitta vad du är ute efter, vad har du idag? Ska den här klockan vara med på jobb, bad, kostym fritid?

EDIT: vintage eller nytt? Tudor pelagos kan du nog få för 20k :)

Har ingen speciell klocka idag, kommer nog mest använda den på fritiden, ett plus om den tål bad. jag kan tänka mig både en ny och en beg. :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Har ingen speciell klocka idag, kommer nog mest använda den på fritiden, ett plus om den tål bad. jag kan tänka mig både en ny och en beg. :)

Kul då finns det massor att välja på! Kika på köp&sälj är på klocksnack och se om det finns något du gillar, du kan även läsa recensioner på olika klockor! Kolla blocket, kaplans, gripenbro.

Tillslut så vet du om du vill ha länk eller inte, kronograf och då blir det lättare att välja av modeller så får du testa och se om det är något du fastnar för :)
 

Hampus93

Breitling
Kul då finns det massor att välja på! Kika på köp&sälj är på klocksnack och se om det finns något du gillar, du kan även läsa recensioner på olika klockor! Kolla blocket, kaplans, gripenbro.

Tillslut så vet du om du vill ha länk eller inte, kronograf och då blir det lättare att välja av modeller så får du testa och se om det är något du fastnar för :)

Kollat runt några timmar nu och kommit fram till att submariner stilen är den klart snyggaste, o de är länk som gäller :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Omega planet ocean, tudor pelagos, tudor sub, rolex explorer, rolex datejust, rolex oq är några alternativ. Höj budgeten till 25k så kan du hitta massa kul! :)
 

Doncorleone

Cartier
Viktigt att prova klockorna innan man köper. Black Bay Blue va riktigt trevlig när jag kollade efter en ny dinka nyligen! Värd att kika på om du gillar dykare i stil med sub'en.

Lycka till :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej och välkommen! Ser inte riktigt likheten med Tudor BB och en submariner, som en del tipsar om? En vintage Tudor sub, är väl det mest uppenbara alternativet? Riktigt trevliga klockor, som borde gå att få för under 20k. Lycka till!
 

Hampus93

Breitling
Blir troligen en Longines HC, ska man köra en svart eller en blå och vilken av modellerna anser ni vara den vassaste? blir o lägga undan pengarna som blir över för en framtida rolex klocka. fått upp ögonen för datejust nu också
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Tycker du ska köra på en DJ eller den nya blå Black Bayen som är riktigt fin. Köper du en Longines HC tycker jag svart är way to go :)
 

Icaras

Rolex
En begagnad (tillverkas ej längre) Omega SMP 2254.50 skulle jag rösta på. Betydligt roligare än nya SMP:s. Hittar du en för runt 15k + 5k service hos Rob så har du en trogen klocka i många år framöver. Tror även att denna modell kommer hålla ett bra begagnatvärde.

22.jpeg



Är det för dyrt så ligger en quartz-variant av ovan modell (2264.50) på K&S för 11k (?)
 

jbbs

Omega
Hej och välkommen! Ser inte riktigt likheten med Tudor BB och en submariner, som en del tipsar om? En vintage Tudor sub, är väl det mest uppenbara alternativet? Riktigt trevliga klockor, som borde gå att få för under 20k. Lycka till!

Tycker själv att det är rätt tydliga likheter. Index i synnerhet men även vridningen.
Färgen kan lura en vid första anblick, men tittar man noggrant så är dom väldigt lika. (inte så konstigt)

DSC01416.jpg


T.ex. Longines HydroConquest är det större skillnad på, blandningen av index gör att den sticker ut bredvid Submarinen.
Longines HC är inte i min smak, då skulle jag hellre satsat på en Omega SMP eller en Tudor Sub.
 

Hampus93

Breitling
någon här på forumet som säljer en Omega eller Tudor? ( rolex ligger för dyrt verkar de som tyvärr )

är även på jakt efter en klocka liknande denna, från antingen Rolex eller Omega. En present till farsgubben är de tänkt.
DSC_0033_20140714224221523.jpg
 

Icaras

Rolex
någon här på forumet som säljer en Omega eller Tudor? ( rolex ligger för dyrt verkar de som tyvärr )

är även på jakt efter en klocka liknande denna, från antingen Rolex eller Omega. En present till farsgubben är de tänkt.
DSC_0033_20140714224221523.jpg

Har du tittat igenom säljdelen? Ligger ute en hel del i din prisklass.

Hmm... budget? En nyservad vintagedressare kanske skulle vara något?
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Är det sub är det Rolex som gäller idag, annars kanske en Omega AT kan vara något-stuck in the middle och väldigt fin
 
Topp