• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för en ny Passaround?

Toftich

Rolex
2-Faktor
Nytt grymt förslag Legend diver
image.jpg
Den är riktigt Snygg!
 

The lord

Audemars
Riktigt rolig grej! Självklart vill man vinna klockan om man är med, annars får man trösta sig med att man hjälpt en likasinnad att få en klocka.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag är inte så benägen att betala en större summa för en klocka jag troligtvis inte kommer vinna. Jag tycker att en passaround bör vara mellan högst 20 pers för kanske max 1000 kr per skalle. Cartier Tank Solo listar 22.600 (quartz-varianten). Det bör inte vara någon större konst att få ner det priset en del så att man hamnar på under 1000 kr pp.
 

Lolle

Panerai
Jag är inte så benägen att betala en större summa för en klocka jag troligtvis inte kommer vinna. Jag tycker att en passaround bör vara mellan högst 20 pers för kanske max 1000 kr per skalle. Cartier Tank Solo listar 22.600 (quartz-varianten). Det bör inte vara någon större konst att få ner det priset en del så att man hamnar på under 1000 kr pp.

Jag är benägen att hålla med även om jag är helt ok med uppåt 1500-2000kr kanske också. Med de summorna så är det en rolig grej, kul att göra tillsammans med folk man läser och skriver med för att inte tala om att det självklart är kul att testa en ny klocka. Att eventuellt vinna klockan är bara en bonus jag inte räknar med alls. Altför stora summor plus lite fraktkostnader mm så tappar helt enkelt passaround charmen för mig och jag satsar hellre på att köpa själv i framtiden.

Med detta sagt så om även jag kan vara aktuell för en passaround trots få inlägg - har läst länge som gäst men skriver inte om jag inte har något vettigt att tillägga - så är jag mer än intresserad.

Gillar dessutom verkligen initiativet med en liten present mellan er deltagare senast och kunde inte undvika att fundera/planera på vad man kan slänga in själv
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Bra initiativ! Får man som extremt ny medlem glida in och föreslå en Omega Flightmaster, de går att få de för under 30k på Chrono24 och skulle vara en intressant upplevelse med tanke på form, storlek och dess historik...
 
Topp