• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för ett nytt ’Talking Watches’ - med Pras igen

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Lite tveksam samling dock. Mest imponerande ur ett finansiellt perspektiv.

Tråkigaste TW hittills?
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ändå kul att se att det finns annat folk som också helt tappar begreppen när det häller klockor. Grym utveckling på hans samlande. Ser fram emot part 3 där han går på vintage-patek mm. :)
 

Jonaz

Rolex
Eventuella negativa känslor över hans samling är nog mest sorgen över att jag inte kan dynga in fett med flis för en uppsättning moderna klockor i ”rätt märke” för amerikans hip-hop elit just nu...
Vart är den där vintage seikon ifrån hans farfar som startade allt? Timexen som han fick efter sin pappa? ( nu svamlar jag bara )
Att det skulle finnas ett rätt och ett fel i att gilla/samla klockor tycker jag inte, men i detta fallet känns det ängsligt. ”Ingen annan jag känner har en minute repeater”
Ok, Pras. Men gillar du den? Blir du varm i bröstet när du ser den?
Nä. Jag är skeptisk.
 

sharetracker

Cartier
Hur kan man inte gilla den här, fågeln är ju fantastisk!
Skärmklipp.PNG
 

Edin

Panerai
Den var ju sjukt cool den där Nautilusen!
Inget man har dagligen eller ofta men något värre till "håll käften klocka" vet jag inte om man kan ha.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jävlar vad han byggt upp en dyr samling, och rätt fort dessutom. Men, nog var den keramiska ROCn ballare än den isade nautilusen - den var ju gräslig

Edit: Men själva fågeln får man ju säga är fantastisk!
 

Zandibar

Cartier
I videon nämns det att det är svårt att få Royal Oakens länk att bli pvdad. Hur skiljer sig den länken från en annan länk när det kommer till pvd?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
I videon nämns det att det är svårt att få Royal Oakens länk att bli pvdad. Hur skiljer sig den länken från en annan länk när det kommer till pvd?
Pras var nog lite otydlig. AP gör inga klockor med beläggningar. Så för AP är keramik, kolfiber eller annat exklusivt material det enda alternativet till en svart klocka. Det svåra för AP var att göra en RO-länk i keramik med deras nivå av hantverk
 
Topp