• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags för första klockan! Tips mottages

Hej, ny här på KS! Det är dags för första ”riktiga” klockan men behöver tips!
Har snurrat in mig helt på Tissot, gillar deras klockor överlag men att bestämma sig för en klocka att börja samlingen med när man inte riktigt kan nånting är ju hopplöst.
Tänker mig en schysst allroundklocka iallafall.
Budget ligger väl på ca 5-6k

Jag är inte gjord i glas, läxa upp mig bäst ni vill haha.

Mvh Pontus

Senast ändrad:
Hej, ny här på KS! Det är dags för första ”riktiga” klockan men behöver tips!
Har snurrat in mig helt på Tissot, gillar deras klockor överlag men att bestämma sig för en klocka att börja samlingen med när man inte riktigt kan nånting är ju hopplöst.
Tänker mig en schysst allroundklocka iallafall.
Jag är inte gjord i glas, läxa upp mig bäst ni vill haha.

Mvh Pontus
Vad har du för budget?

Det finns otroligt många sådana trådar du precis skapat inklusive en guide. Testa att söka.

Ifall jag hade köpt min första klocka idag under 6 tusen, så hade jag nog landat i en Hamilton eller Seiko, kika in deras nya GMT!

Om du kan tänka dig begagnat så är denna schysst och inom budget.
Om det bara är nytt du vill ha så hade jag nog köpt en dykare från seiko.

Kikat runt lite på seikos klockor men fastnar inte riktigt för dom så som jag på nåt vis gjort för tissot.
Vill helst köpa nytt, känns bättre på nåt vis

Gentleman tycker jag är snäppet angenämare, även om PRX med blå eller grön tavla också äe fin.

Boetten/länkens infästning gör att PRX ser klumpigare och kantigare ut. Jag har inte provat någon av dom och har bara en T-Tempo samt en Le Locle Powermatic 80 i samlingen så lyssna inte på min tangentbordsrecension 😊.

Gentleman tycker jag är snäppet angenämare, även om PRX med blå eller grön tavla också äe fin.

Boetten/länkens infästning gör att PRX ser klumpigare och kantigare ut. Jag har inte provat någon av dom och har bara en T-Tempo samt en Le Locle Powermatic 80 i samlingen så lyssna inte på min tangentbordsrecension 😊.
Enig med dig, och med gentleman så är det ju lättare att byta band också. Le locle är ju bra läcker den också👌

Fick bli en Seastar idag! Fastnade för den direkt hos urhandlarn. Riktigt nöjd än så länge😁

Bilagor

• 739F4B18-72C9-4589-87E0-FCE5F36079FF.jpeg
    739F4B18-72C9-4589-87E0-FCE5F36079FF.jpeg
    585 KB · Visningar: 7
Tillbaka
Topp