• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för första vintage rollen och årsklocka.

cab

Audemars
2-Faktor
Känner att det är dags för min första vintage klocka. Har siktat in mig på en 16750 matte dial från 82. Vilka kanaler är bra/seriösa att kolla och kontakta för att kunna hitta ett bra ex från detta årtal?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Hur tycker ni denna ser ut?
J4CsG8Y.jpg

FCiZ3UF.jpg

6uiqUSd.jpg

HFfwHPg.jpg
 

Brogren

Cartier
Rätt fin boett ändå tycker jag. Synd på kronskydden bara.
Och som Falcone säger är det fel insert. Ser ut som ett rätt modernt insert. Maila och fråga om de har kvar det gamla. Annars finns det en del korrekta insert på VRM och andra ställen online.
 
  • Like
Reactions: cab

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Lite saker som en rookie som jag lagt märke till. Bevels gone, bezeln ser ju rätt polerad ut iaf och lite korrosion på visarna.

Lite bättre bilder på VRF:
http://www.network54.com/Forum/207673/message/1397071023/FS- 1982 Rolex GMT Ref- 16750

Rehauten (eller är det en spegling av tavlan i den samma?) ser ju lite trist ut i nederkant tyvärr.

Jag tycker den var rätt dyr faktiskt, men det ska bli kul att höra en bedömning av dem som kan mer.

Som du säger så ser ju bevelsen rätt rundade ut samtidigt som caset ser relativt tjockt och trevligt ut med tanke på luggar och kronskydd.

Har också kollat på alldeles för mycket annonser på GMT's på sistone och börjar bli grymt nojjig över hur man ska kunna bedöma skicket tillräckligt bra.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Ja lite svårt att avgöra vad det är för typ av fläck/rost där nere. Ja blev mycket mer jobb när man började gilla vintage =)
 
Topp