• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för ny klocka - orkar ni inspirera mig?

wotan

Rolex
Som rubriken lyder - det är dags för nytt!

det jag redan har är:
Ett monster - kommer avyttras
Stowa flieger
klockenbilden jajaaaa.JPG

G-shock hemmafixarklocka
någon dussinklocka från victorinox
en klocka jag fortfarande saknar : stowa seatime... tyvärr lite för stor för min handled...
mms_img246384962.jpg



det jag känner att jag saknar:
En riktigt fin klocka som passar till allt - från badstranden i Grekland till en arbetsdag i ledig affärsklädsel och varför inte till kostym?

specifikationsrestriktioner: minimum 10 atm (vill kunna bada med klockan)
38-40mm? (har klen handled - 16,5 cm)
klockan ska ha länk.
Budget helst 10-25 kakor men skulle kunna tänka mig att höja upp till 40 kakor(men det tar emot).

Andra krav:
Helst sprillans ny
Är klockan begagnad så ska den vara sjukt nära ny... vill tillfredsställa mina tabortplasten behov.
helst en europeisk klocka av etablerat märke
bra om andrahandsvärdet är någorlunda ok!

Inspiration : en klocka jag är sjukt sugen på(lånat bilden från google):
Re_ Omega Aqua Terra Skyfall.jpg


tack på förhand!
 
Senast ändrad:

wotan

Rolex
Tror nog att risken är stor för just en AT - men hade varit kul att få 10kakor över till något annat(typ renovera gamla tatueringar :) )

Rolex dj är fin, dock har jag ett litet inbyggt motstånd mot rolex då man inte är så unik i sitt val(speciellt inte här) :).
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tror nog att risken är stor för just en AT - men hade varit kul att få 10kakor över till något annat(typ renovera gamla tatueringar :) )

Rolex dj är fin, dock har jag ett litet inbyggt motstånd mot rolex då man inte är så unik i sitt val(speciellt inte här) :).
Här blir man inte ensam men utanför ks är nog omega vanligare. Givetvis beroende på vad man jobbar med och hur man umgås.

Kan en zenith captain vara ett alternativ?
http://www.nymansur.com/sortiment/zenith/captain/03202067001c498/captain-central-second
 

PCB

Audemars
[QUOTE="wotan, post: 1316603, member:

egentligen vill jag ju inte ha en Rolex men det verkar vara där alla slutar... :)[/QUOTE]

Mja inte nödvändigtvis,är väl storleken som begränsar dej lite, men betänk att det finns många 41-42 or som bärs smått
 
Topp