• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags för ny smartklocka, men vilken? Hjälp mig...!

Min smartklocka har hängt med i flera år nu och det är dags för en ny, men jag tycker att det är en djungel, det här med olika modeller, så jag tänkte att någon här kanske kan tipsa mig.

Jag letar efter en smartklocka som:
  • Fungerar med Android
  • Inte är så stor (40 mm är något slags maximum; jag har små handleder)
  • Har lång batteritid (helst en vecka)
  • Always On Display
  • Klarar "alla" notifikationer"
  • Jag vill kunna skicka SMS till vald kontakt direkt från klockan, alternativt starta ett samtal (alltså inte bara kunna besvara redan mottagna meddelanden)

Träningsrelaterade funktioner som puls och annat liknande är jag inte intresserad av utan det är notifikationer jag har nytta av.

Jag har sneglat lite på FitBit och Garmin, men jag tror inte jag lyckats hitta någon som uppfyller alla kriterier samtidigt.

Är det någon som kan guida mig och komma med tips?

Inte direkt. Har testat några med Androidwear OS, tyckte de funkade sådääääär. Har en Garmin nu, men den går ju inte ringa/smsa med.
Nej, ska man ha den funktionen får man ju ladda klockan i tid och otid, verkar det som. Jag är alltså dömd att köra min gamla Pebble tills den bokstavligen stupar?
Fattar inte varför inte exempelvis FitBit har den funktionen. Vad är det som gör det möjligt att besvara inkommande men inte initiera eget, liksom?

Jag inser att jag nog får tumma på mina krav... Men jag hoppas på fler förslag på sådant som i alla fall ligger i närheten! :)

Inte direkt. Har testat några med Androidwear OS, tyckte de funkade sådääääär. Har en Garmin nu, men den går ju inte ringa/smsa med.
Man kan ju svara med förutbestämda sms i Garmin. Har en Instinct och den funkar kanon som sportklocka/smartklocka, kanon batteritid finns även som solar. Dock är den 45mm!

Dock ej starta sms konversation, det missade jag att du önskade.

Garmin Venu 2S har jag och är grymt nöjd. Den kan inte initiera egna sms konversationer men resten av dina kriterier bockar den nog av tror jag. Sjukt nöjd med den. Ett mellanting mellan smart och träning/hälsa. Nog tyngdpunkt mot det senare vilket var vad jag var ute efter. Men kolla in den ivf!

Galaxy watch 3 är att föredra tycker jag. Dock är den 45mm samt batteritid på ca 3 dagar, så där går den bet på dina krav. Annars är den överlägset bäst på marknaden enligt mig. Jag har ägt 3st 😊

Galaxy watch 3 är att föredra tycker jag. Dock är den 45mm samt batteritid på ca 3 dagar, så där går den bet på dina krav. Annars är den överlägset bäst på marknaden enligt mig. Jag har ägt 3st 😊
Jag har provat en Samsung Galaxy Watch Active tidigare, men batteritiden gjorde mig irriterad. (Jag är ju van Pebble!) Jag börjar inse att jag nog blir tvungen att ge avkall på batterikravet. Berätta gärna mer om varför du gillar den!

Jag har visserligen bara ägt en smartklocka, men jag är löjligt nöjd med min Fitbit Versa 2
0CB91B30-DDBC-4EED-B5D4-62ED5AC80CBB.jpeg

Tillbaka
Topp