• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för nytt - köptips!

R0B

Panerai
ClymerRO01.jpg

Jag vet inte med dig men när jag har den summan liggandes kommer jag garanterat slå till på en royal oak. :)
Jo, den är galet fin!
 

JesperO

Rolex
Finns väl en 15202:a till salu på köp & sälj... bara slå till.
Finns nog inget vackrare.

Annars någon JLC... Lite mer under radarn, med mer historik och känsla än de flesta märken.
 

Knight

Cartier
Helt fantastiskt problem! :)

Har inte haft nöjet att testa ingyn live, men på bild ser den ok ut. Ganska snarlik royal oaken dock, och jämför man dem vinner APn i min bok.
Men det hade varit kul att få kika på en. Ska på gtg nästa vecka, får hålla tummarna att någon har med en iwc dit! :)

Ingyn ser bättre ut IRL. Men det ska vara vit tavla/silver index.
 
  • Like
Reactions: R0B

R0B

Panerai
Finns väl en 15202:a till salu på köp & sälj... bara slå till.
Finns nog inget vackrare.

Annars någon JLC... Lite mer under radarn, med mer historik och känsla än de flesta märken.
Den är brutalt vacker, men lite över min budget.

Är inte alls inne på JLC, har du något tips på favoritmodell?
 

JesperO

Rolex
Den är brutalt vacker, men lite över min budget.

Är inte alls inne på JLC, har du något tips på favoritmodell?

Är själv mest svag för JLC dressare, en reverso bör ju finnas i varje samling...ikon!
Master serien är ju ren estetik, master compressor är ju rätt coola alternativ till lite större klockor...
 
  • Like
Reactions: R0B

Ryttaren

Rolex
Royal Oak är aldrig fel. Men om du söker dykare kolla på JLC, de har några av de snyggaste enligt mig. Om jag varit mer bekväm med lite större klocka (44mm tror jag just den här är) så skulle jag haft en sån här själv :)

image.jpg
 

Whedda

Rolex
Är det den enda klockan som kommer bäras skulle jag tänka både en och två gånger angående AP. Inte världens bästa "enda" klocka ur ett känsligt perspektiv även om den som många sagt funkar till allt rent estetiskt. Jag hade nog gått på en Daytona/sportrolex om man skall ha en klocka. Har man 2-3 är en AP 15300, 15202 eller 14790 bra val. Alla går att få begagnat under 100k och kostar huggorm att serva/reparera :)
 

R0B

Panerai
Är det den enda klockan som kommer bäras skulle jag tänka både en och två gånger angående AP. Inte världens bästa "enda" klocka ur ett känsligt perspektiv även om den som många sagt funkar till allt rent estetiskt. Jag hade nog gått på en Daytona/sportrolex om man skall ha en klocka. Har man 2-3 är en AP 15300, 15202 eller 14790 bra val. Alla går att få begagnat under 100k och kostar huggorm att serva/reparera :)
Tack för tankarna.
Det blir min fjärde, och jag roterar ganska friskt. Tycker det är kul med olika märken, och designen är ju så jävla snygg och lite unik på AP. Men det är ju det där med servicen...kostar ju nästan samma som en finare sportbil :)
 

Whedda

Rolex
Tack för tankarna.
Det blir min fjärde, och jag roterar ganska friskt. Tycker det är kul med olika märken, och designen är ju så jävla snygg och lite unik på AP. Men det är ju det där med servicen...kostar ju nästan samma som en finare sportbil :)

Har du 3 andra att gå runt på är det lugnt. Är mest att daglig användning sliter klart hårdare på den ganska repkänsliga och stötkänsliga Royal Oaken som trots designen inte är byggd som någon sportklocka.

En 15300 ligger på ca 9-10k i service om det inte är byte av delar och räkna med ca var femte år. Inte gratis men inte heller omöjligt om man lägger undan 2-3 hundralappar i månaden som buffert. Lite av en Servicefond ;)
 

R0B

Panerai
Har du 3 andra att gå runt på är det lugnt. Är mest att daglig användning sliter klart hårdare på den ganska repkänsliga och stötkänsliga Royal Oaken som trots designen inte är byggd som någon sportklocka.

En 15300 ligger på ca 9-10k i service om det inte är byte av delar och räkna med ca var femte år. Inte gratis men inte heller omöjligt om man lägger undan 2-3 hundralappar i månaden som buffert. Lite av en Servicefond ;)
Sant! Om man ändå hade sån framförhållning. :)

Fast 300 i månaden räcker föga när man har 3 till som kräver underhåll.. Det är dyrt att äga dyra klockor :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Köp två :p

var du inte sugen på en Aquis Titan Chrono, den kostar ju en spottstyver i sällskapet :D. Köp den och någon dyr...
 

Bilagor

  • IMG_7761_zps794d574c.jpg
    IMG_7761_zps794d574c.jpg
    57.6 KB · Visningar: 54
  • Panomatic01.jpg
    Panomatic01.jpg
    78 KB · Visningar: 59
  • Like
Reactions: R0B
Topp