• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DaGS för paketöppning! (x2)

Rber

Audemars
2-Faktor
Jaha, det var ett tag sedan jag körde en riktig paketöppning. Därför passar det väl bra att det damp ner två avier i lådan idag.

Efter ett besök hos både Postens Ftg-center och ombudet på ICA så kom jag hem med dessa.
4y8usaby.jpg


Jag tycker vi mjukstartar lite med ett paket från Tyskland.

Låda i lådan:
mevyvete.jpg


Formen avslöjar väl innehåller redan nu..
amu5yzyh.jpg


En vintage-box i läder från Rainer!
usahane4.jpg


Åtta kuddar och plats för straps. Passar mig perfekt med färre platser så jag slutar köpa massa klockor i 2-5000 kr klassen.
ysagyhyd.jpg


Riktigt fin låda som helt klart är värd sina 1200:- Rainer är dessutom riktigt smidig att ha och göra med.




Ska vi gå vidare?

Min rubrik kanske avslöjar nästa innehåll en smula. Jag föreslår att du läser Yonssons öppningstråd från förra veckan innan du går vidare här. Han satte huvudet på spiken när det kom till att förklara GS...
viewtopic.php?f=2&t=5565&p=82340&hilit=GRAND+SEIKO#p82340


Jag fick inte upp paketet med våld, så det fick bli mer våld. Kul med en liten hälsning från en mycket trevlig säljare söderut. (Andra affären vi gör på väldigt kort tid)
ehe5y6a5.jpg


Hoppar över bilderna på bubbelplast och emballage och går direkt på den inte så upphetsande ytterkartongen. Någon som känner igen?
e9y3avyb.jpg


Vi närmar oss.
qe9avysy.jpg


Och närmar oss! Sjukt go sammetsbox.
yva5ydem.jpg


Nästan framme!
y4ahaze9.jpg






























Här har vi den. SBGT033, tillverkade i 500 ex. för att fira Seikos 40-årsjubileum av Quartz. Optimerad 9F83 kaliber till det yttersta för att hålla +/-5 sekunder per år.
na9avy9a.jpg


Ojusterad på armen. Ingen möjlighet till justering i spännet, men med två halvbitar går det att få till det ändå, Även om det var ett helvetet med de små skruvarna.
uhejyhug.jpg


Sjuk finish! De blanka partierna är verkligen blanka och man kan spegla sig själv i visarna. På urtavlan har man tryckt logotypen för Quartz vilket ger en härlig lyster ihop med övriga strukturen.

azugu6ez.jpg

Lite skillnad mot Sumon i storlek. GSen är 37mm men bärs något större. Enligt mig helt perfekt i storlek som smiter in bra under skjortan.


Over and out!
 
C

Crowolf

Guest
Snygg klocka/klockor! Grattis! Och fyll nu den fina lådan!!!! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Camo00

Patek
Re: Sv: DaGS för paketöppning! (x2)

Grattis till en riktigt bra paketdag!! :)

Imponerad av lådan btw! Första gången jag blivit sugen på att beställa en klocklåda...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Jag har inte riktigt fattat innan att visarna är blanka. Trodde de var borstade på ovansidan och blanka på sidorna precis som mina visare är.

Jag tycker den är ruggigt cool! Urtavlan ger verkligen karaktär och jag misstänker att quartz-loggorna smälter in i urtavlan i vissa vinklar? Detta måste ju vara den ultimata hyllningen till quartz och Grand Seiko. Jag glömde att skriva i min paketöppninGStråd att Seiko släppte den första armbands-quartzen någonsin med sin Seiko Astron, så Seikos koppling till quartz är väldigt stark. Hyllningen till GS och quartz är alltså befogad. Ett av få kända exemplar av dessa (astron) ägs för övrigt av KS egna Seiko-museum-föreståndare Molle som även ägde ditt GS-exemplar innan.

Gulddetaljerna och den tilltäppta sekundvisaren är pricken över i. Kul att den stannade inom familjen och förhoppningsvis kommer du att trivas med den väldigt länge.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fler bilder via google... Hoppas den jag stal de av inte är den tidigare ägaren och att han i så fall inte misstycker. ;)

713843d1337527204-**-show-your-grand-seiko-**-p1000004.jpg

707780d1336932827-**-show-your-grand-seiko-**-p1010071.jpg

713841d1337527154-%2A%2A-show-your-grand-seiko-%2A%2A-p1000002.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymma landningar! Grattis!

Vart hittar man lådan?

Det ryckte lite i vill ha-nerven... :mrgreen:
 

_jonte

Patek
Re: Sv: DaGS för paketöppning! (x2)

Fan va fin är. Ångrar mig nästan att jag inte knep den när jag hade chansen... :roll:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
yonsson skrev:
Grattis! Jag har inte riktigt fattat innan att visarna är blanka. Trodde de var borstade på ovansidan och blanka på sidorna precis som mina visare är.

Jag tycker den är ruggigt cool! Urtavlan ger verkligen karaktär och jag misstänker att quartz-loggorna smälter in i urtavlan i vissa vinklar? Detta måste ju vara den ultimata hyllningen till quartz och Grand Seiko. Jag glömde att skriva i min paketöppninGStråd att Seiko släppte den första armbands-quartzen någonsin med sin Seiko Astron, så Seikos koppling till quartz är väldigt stark. Hyllningen till GS och quartz är alltså befogad. Ett av få kända exemplar av dessa (astron) ägs för övrigt av KS egna Seiko-museum-föreståndare Molle som även ägde ditt GS-exemplar innan.

Gulddetaljerna och den tilltäppta sekundvisaren är pricken över i. Kul att den stannade inom familjen och förhoppningsvis kommer du att trivas med den väldigt länge.
Tack!

Trodde samma sak om visarna, upptäckte det när jag skulle fota och insåg att jag själv kom med i timvisaren.

I vissa vinklar ser man knappt loggorna, skitcoolt!

Molle verkar sitta på det mesta, ingen dålig samling.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Rber

Audemars
2-Faktor
fearside skrev:
Var beställde du Grand Seikon? :)
Vad ligger den på i pris? Har kollat en del på dom... :cool:
Detta är en limiterad och numrerad utgåva som endast tillverkades i 500 exemplar runt 2009. Tyvärr inget du kan hitta hos en handlare längre, utan det är begagnatmarknaden som gäller.

Denna listade kring 20000:- ny. Har dåligt koll på prisbilden för GS i övrigt, Yonsson, Molle eller någon annan som har bra koll får gärna flika in här. Har du kikat något hos Seiyajapan.com?
 

JohanHLM

Rolex
Rber skrev:
yonsson skrev:
Grattis! Jag har inte riktigt fattat innan att visarna är blanka. Trodde de var borstade på ovansidan och blanka på sidorna precis som mina visare är.

Jag tycker den är ruggigt cool! Urtavlan ger verkligen karaktär och jag misstänker att quartz-loggorna smälter in i urtavlan i vissa vinklar? Detta måste ju vara den ultimata hyllningen till quartz och Grand Seiko. Jag glömde att skriva i min paketöppninGStråd att Seiko släppte den första armbands-quartzen någonsin med sin Seiko Astron, så Seikos koppling till quartz är väldigt stark. Hyllningen till GS och quartz är alltså befogad. Ett av få kända exemplar av dessa (astron) ägs för övrigt av KS egna Seiko-museum-föreståndare Molle som även ägde ditt GS-exemplar innan.

Gulddetaljerna och den tilltäppta sekundvisaren är pricken över i. Kul att den stannade inom familjen och förhoppningsvis kommer du att trivas med den väldigt länge.
Tack!

Trodde samma sak om visarna, upptäckte det när jag skulle fota och insåg att jag själv kom med i timvisaren.

I vissa vinklar ser man knappt loggorna, skitcoolt!

Molle verkar sitta på det mesta, ingen dålig samling.

Även jag hade själv väldigt svårt att avgöra om visarna är lätt borstade eller blanka eftersom jag upplevde att kanterna var blankare än den plana ytan. Hålls den mot solljuset tycker jag den upplevs som borstad men det är svårt att se eftersom man blir bländad då man kikar mot de blanka ytorna :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
fearside skrev:
Var beställde du Grand Seikon? :)
Vad ligger den på i pris? Har kollat en del på dom... :cool:

Pris beror helt och hållet på vilken modell du pratar om. Just den limiterade lär du inte hitta.
En GS quartz går på £2000 i UK, men är säkerligen dyrare i Sverige med tanke på momstillägget.
25000kr kanske? Kanske dyrare med tanke på att de tar 23000kr för en mm300. Ring/maila Klockmaster-Globen och fråga vad de tar för modellen du är intresserad av och skriv därefter här i tråden.

JohanHLM skrev:
Även jag hade själv väldigt svårt att avgöra om visarna är lätt borstade eller blanka eftersom jag upplevde att kanterna var blankare än den plana ytan. Hålls den mot solljuset tycker jag den upplevs som borstad men det är svårt att se eftersom man blir bländad då man kikar mot de blanka ytorna :)

Sjukt snygga är de i alla fall!
 
Topp