• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för passaround?

Camo00

Patek
Då jag missade förra höstens passarounds ville jag bara undra om det inte vore en skön höst-tradition? Det verkade ju alldeles förträffligt trevligt förra gången, och det hade varit grymt att få vara med... :)

Finns det några planer??
 

JayJay

Rolex
Då jag missade förra höstens passarounds ville jag bara undra om det inte vore en skön höst-tradition? Det verkade ju alldeles förträffligt trevligt förra gången, och det hade varit grymt att få vara med... :)

Finns det några planer??

Som sagt så blev du nog precis ansvarig. Jag vill testa en Sinn 856 UTC alt EZM 3...
 

Camo00

Patek
Hade gärna varit ansvarig om jag hade vetat var jag skulle börja?! :)
Tips och råd samt preliminära intresseanmälningar mottages tacksamt!!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade gärna varit ansvarig om jag hade vetat var jag skulle börja?! :)
Tips och råd samt preliminära intresseanmälningar mottages tacksamt!!

Enkel flerstegsraket för at komma igång med din passaround:

  • Ta fram 2-3 förslag på klocka och fastställ ett rimligt antal deltagare och kostnad per person.
  • Ta in bindande anmälningar från de som vill vara med, dessa får sedan rösta om vilken klocka det ska bli (observera för din egen skull att det inte skall vara möjligt att hoppa av).
  • Ta in betalningar.
  • Köp klockan.
  • Upprätta en sändlista med lite geografisk bäring så att det går att lämna över klockan f2f.
  • Låt klockan gå runt med ansvaret för att tidsplanen hålls lagt på varje enskild deltagare.
  • Anordna en utlottning.

Typ så.

Om ni kör har ni naturligtvis full backning från Klocksnack. Det finns tom en del tröstpriser som kan skakas fram. :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Riktigt bra och som tidigare redan sagt så har grannforumet utlottningar!

Hur många "platser" och vad blir kostnaden? 50 platser á 500 kr? Borde räcka till en S&S?
 

Onelund

Rolex
Kan man inte kolla om det finns inrtressenter bland annonsörer etc att sponsra med ett subventionerat pris.

Jag skulle tycka det va kul. Får lov att säga att klocksnack är ett jädrans trevlig ställe.
 

demondave

Rolex
Kan man inte kolla om det finns inrtressenter bland annonsörer etc att sponsra med ett subventionerat pris.

Jag skulle tycka det va kul. Får lov att säga att klocksnack är ett jädrans trevlig ställe.

Precis! Här borde ju gå att argumentera hos generalagenter eller i vissa fall tillverkare direkt. Intresserade människor, som är potentiella kunder, får möjligheten att testa klockorna grundligt. Dessutom skrivs det om det, och publiceras med snygga (förhoppningsvis i alla fall) bilder på ett forum fullt av lätt överintresserade medlemmar. Borde ju vara värt tillräckligt mycket för att ialla fall släppa en klocka till väldigt rätt pris.

Ett bra pris kan antingen ge en prisvärd passaround, eller en passaround baserad på listpriset, där mellanskillnaden från ett trevligt rabatterat pris går till BCF i sann KS-anda.
 
Topp