• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för passaround?

Vesper

Rolex
Jag skulle vilja prova nya maurice LaCroix pontos diver påminner lite om LLD. Tror dock att den släpps senare i höst.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Passa på att PMa killen med Margretten. Han kanske kan fixa den nya Haliosen till ett bra pris.

En annan rolig grej man kan göra är att lämna in den och få en KS-logga graverad på baksidan. Borde gå att få gratis mot att man nämner gravyrfirman.

Sen kan man skicka den via Forumets egna fotograf för att skapa lite hype.

Förutsätter ju dock att forumdrivarna och fotografen är ok med det.
 

TKVF

Panerai
Jag skulle kunna hålla i trådarna tillsammans med npgon annan. Skicka PM om det. Är lite seg att svara nu under Nollningsperioden, men det är bara tre veckor kvar tills den är slut.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sist körde vi tre parallella passarounds med en Doxa, en Longines LDD och en vintage Glycine Airman SST. Och nu rullar det ju en passaround med en Magrette.

Tidigare på den gamla TTT-tiden körde vi också några passarounds, också då med nya klockor.
Det är en rätt kul grej att köra och ganska okomplicerat om man följer flerstegsraketen jag postade tidigare i tråden.

Som sagt, fullt KS-stöd om ni sparkar igång det. :)
 

newk15

Cartier
Ca 20 pers går ihop och köper en klocka. Klockan skickas runt så alla får testa den några dagar. När den gått varvet runt lottas den ut. Typ så. :)

Tack! Är det inom rimliga gränser är jag gärna på. :) Låter ju kalaskul!

Edit: Och eftersom rimligt kan uppfattas som relativt kan jag poängtera att jag har en seiko runt handleden..
 

Camo00

Patek
Allvarligt talat nu:

Hur många är lämpligt att köra? 10-15 pers?

Hur mycket är folk villiga att lägga?

Har nån några seriösa förslag på lämpliga objekt? Nytt eller beggat?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är alltid allvarlig....
Antalet beror nog på kostnaden.. Upp till en 500ing är det nog inga problem att hitta folk. Sen kanske man börjar dra åt sig öronen då det kan tyckas som ett dyrt "lotteri" även om man får klämma på den eventuella vinsten ett tag.
Alternativt färre deltagare och högre insats... Ähh va fan! Jag vet inte, jag är på oavsett! :)
 

carlanton

Audemars
Varför inte en EZM 3? Relativt billig och kan köpas i butik Stockholm. Någon kan säkert fixa ett bra pris med lite övertalning.

images
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ett annat alternativ är ju att köra en billig beater som sido-passaround. Jag, och säkert många med mig skulle nog vilja klämma och känna lite mer på en CWC dykare. Detta blir ju lite extra kul då de inte säljs i Sverige.
Med ett pris på i runda slängar 3lopp (Issued quartz) så är det kanske en kandidat? Den och en Sinn?
 

JayJay

Rolex
Kan vi inte bara enas om en Sinn EZM 3 eller en GS Quartz? Eftersom detta är vad jag önskar så känns det rimligt att det är vad alla andra vill också. :angel: OM detta ska genomföras borde man dessutom kunna förhandla fram jävligt bra priser. Det finns ju ett par här som har riktigt bra känningar på de ADs som säljer dessa i Sverige.
 
Topp