• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags för service av tudor classic date-day?

Boozer_87

Silver
Hej! Helt ny på forumet och ganska färsk på klockor, dock finns en sjuk passion för dessa trevliga fina ting. Har en lite fråga jag hoppas jag kan få hjälp med. Har som i överskriften köpt en begagnad tudor från 2009. Min första "finare" klocka. Har "klockat" den idag, visserligen bara över en 8h-period. Men under dessa 8 timmar går den 3sek före, är detta normalt eller tyder det på servicebehov eller faller det inom marginalen? Vill tacka ks för en underbart fin och seriös sida med mkt trevliga tips och annat / Bobban

Det låter som 9s/dygn [EDIT]: eller mer/mindre. Alltså hyfsat normalt. Det kan också variera från läge till läge. nu vet jag inte ifall du bar klockan under dessa 8 timmarna eller haft den liggandes. Men som sagt kan gå +/- någon sekund beroende på hur klockan används. Så låter normalt detta :)

18 sekunder över dygn för fort borde ju räknas som ett dåligt resultat? Det är in på service som gäller? Vet att det är svår fråga men något hum om vad en service går på? Mvh

18 sekunder över dygn för fort borde ju räknas som ett dåligt resultat? Det är in på service som gäller? Vet att det är svår fråga men något hum om vad en service går på? Mvh
ja det kan nog behövas där. Hos Rob.E och Nymans ur så tar dom 5500+delar om jag inte minns fel. Annars får någon rätta mig

Tillbaka
Topp