• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för service?

Lorentzo

Omega
En av mina ögonstenar har börjat bete sig lite märkligt när jag ställer tiden. Det är en 112:a R-serie (2015?), som såvitt jag vet inte har fått någon service tidigare.

Märkte efter att jag hade vridit upp den i förmiddags och skulle ställa den att timvisaren inte rörde sig helt mjukt som den alltid har gjort utan hoppade lite, dvs. den följde inte riktigt med minutvisaren utan stannade upp lite på vissa ställen för att sedan hoppa framåt för att komma ”i fas” med minutvisaren. Klockan har dock hållit tiden utmärkt över dagen.

Kan det vara så enkelt att det är dags för service? Fick hjälp hos någon AD förra sommaren (kommer inte ihåg om det var Nymans eller Krons) att snabbkolla urverket för att se om det fanns något servicebehov men fick då beskedet att allt såg perfekt ut och att service således kunde vänta ett tag till. Vad tror mina vänner på klocksnack, kan det vara så att det bara behövs en standardservice och att tiden nu helt enkelt är kommen eller har något hänt?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gör samma sak i år du gjorde sist, gå till en ad och be de kolla igenom klockan igen
 
Topp