• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Damklocka examenspresent

Alexx

Basic
2-Faktor
Hej alla KS:are,

Behöver er hjälp.

Min sambo tar examen om dryga månaden och har tänkt att ge henne en finare klocka i examenspresent. Om jag är picky när det kommer till klockor jag själv vill ha
så visade det sig att det inte blev lättare när en klocka ska ges bort i present..

Jag söker en klassisk klocka, gärna Quartz då jag tyvärr inte tror hon kommer förstå/uppskatta charmen med en manuell/automat (tyvärr.. 😉). Vill dock ge henne något av lite bättre kvalité, ingen designklocka. Ett exempel på klocka som jag tänker mig skulle passa henne är en Longiness dolcevita, men den är tyvärr lite över den budget jag har.. Tänker mig runt 5k.

Vad rekommenderar ni? Vad skulle ni köpa? :)

tack på förhand.

En no brainer. Sjöö Sandström 32mm om hon nödvändigtvis ska ha quartz. Du får väl dubbla budgeten men det är det värt.

Ja, om det inte vore för priset hade det varit en no brainer, har själv funderar på en Sjöö Sandström :) dock så är hon inte riktigt så insatt att jag undrar om hon skulle uppskatta det nästa steget. Tänker mig något i tissot/Certina klassen. Annars klockrent tips!

Ja, om det inte vore för priset hade det varit en no brainer, har själv funderar på en Sjöö Sandström :) dock så är hon inte riktigt så insatt att jag undrar om hon skulle uppskatta det nästa steget. Tänker mig något i tissot/Certina klassen. Annars klockrent tips!
Certina har mängder av fina modeller med kvarts. Bara ta nån som passar hennes stil så är du hemma.

7E4A7192-5BDE-4976-885C-50E5F6A72F2B.jpeg
7EE4926A-A800-4D5D-BD7E-2DA406256470.jpeg

Min fru har två Longines conquest quartz. Kostar runt 6500kr. Hon uppskattar att dom är vattentäta och lagom stora.
Hon har en Rolex 6917 (automat) också men den ligger bara i bankfacket och samlar damm. Tror inte hon använt den sedan hon fick den första Longinesen.
image.jpg

Denna får frugan nu när hon blir distriktssköterska 😊

Bilagor

• E30BA45A-765D-4BD4-B2A1-EC13F289E6E5.jpeg
    E30BA45A-765D-4BD4-B2A1-EC13F289E6E5.jpeg
    26.1 KB · Visningar: 24
Den där Omegan var ju superfin, annars håller jag med om Longines Conquest Quartz som bra köp.
Min fru fick en av mig för några år sedan och hon (och jag!) är supernöjd.

Tillbaka
Topp