• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Damklocka från Langel

• Trådstartare Deleted member 11690
  • Start datum
D

Deleted member 11690

Guest
Hej vintage experter. Min gamla faster har en gammal guldpläterad Langel som hon ärvt av sin mormor. Hon ärvde den 1978, hennes mormor är född 1900 så nån stans däremellan måste den vara ifrån :D Klockan har stannat och min faster undrar om det är värt att laga den? Är den värd något överhuvudtaget?
Någon som vågar sig på en ungefärlig gissning på tillverkningsår?
Tacksam för svar, ursäkta den dåliga bilden, det är den minst dåliga hon skickat :D

Med vänlig hälsning, Marcus

726540FA-3BF3-49B9-A23A-B05BDF9B4FEF.jpeg

En service lär väl gå på vanliga 1-2.000 hos oberoende uris. Du får nog fråga din faster om hon själv tycker att det vore värt att få igång den för priset. Det är ju ändå arvegods, då tycker inte jag att klockans monetära spelar nån roll. Det ska ju vara servicekostnad kontra det emotionella värdet som gäller där.
Jag har exempelvis en ärv Tissot efter min morfar. Den är kanske värd 500-1.000 kr och skulle nog kosta 1.500-2.000 att få igång. Det är den värd för mig pga arvegods.

Hej vintage experter. Min gamla faster har en gammal guldpläterad Langel som hon ärvt av sin mormor. Hon ärvde den 1978, hennes mormor är född 1900 så nån stans däremellan måste den vara ifrån :D Klockan har stannat och min faster undrar om det är värt att laga den? Är den värd något överhuvudtaget?
Någon som vågar sig på en ungefärlig gissning på tillverkningsår?
Tacksam för svar, ursäkta den dåliga bilden, det är den minst dåliga hon skickat :D

Med vänlig hälsning, Marcus

726540FA-3BF3-49B9-A23A-B05BDF9B4FEF.jpeg
Jättetrevlig och söt modell men affektionsvärdet är säkert högre än det ekonomiska dito. Vill man serva och reparera så tycker jag det är en god gärning för i framtiden lär det inte finnas så många klockor av den här typen. De slängs bort eller skrotas på löpande band.

Jättetrevlig och söt modell men affektionsvärdet är säkert högre än det ekonomiska dito. Vill man serva och reparera så tycker jag det är en god gärning för i framtiden lär det inte finnas så många klockor av den här typen. De slängs bort eller skrotas på löpande band.
Ja det tror jag också :) ska råda henne till det ! Kul med gammalt arvegods ju ! Tack för hjälpen !

Tillbaka
Topp