• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Damklocka med GMT-komplikation

Hej Klocksnackare!
Jag funderar på att ge min flickvän en klocka i födelsedagspresent. Hon är minimalist så det ska inte vara en blingig variant. 32-36 mm är nog rätt lämpligt. Jag skulle gärna vilja att den har en GMT-komplikation och inser därmed att urvalet helt plötsligt blir betydligt mindre.
Tips mottages med värme!

Hej Klocksnackare!
Jag funderar på att ge min flickvän en klocka i födelsedagspresent. Hon är minimalist så det ska inte vara en blingig variant. 32-36 mm är nog rätt lämpligt. Jag skulle gärna vilja att den har en GMT-komplikation och inser därmed att urvalet helt plötsligt blir betydligt mindre.
Tips mottages med värme!
Budget? Sjöö Sandström Worldtimer finns i 36mm.

Hej Klocksnackare!
Tips mottages med värme!
Jag har väldigt svårt att få ihop minimalistiskt och GMT öht. Kombinera det med damklocka och de storlekar du nämner så är det nog väldigt smalt.

Worldtimer är cool men kanske inte så kvinnlig. Jag köpte sambon en 32mm royal capital som hon är väldigt nöjd med. Ganska clean och minimalistisk men ingen GMT förstås

Just det! Budget ligger väl egentligen på några tusen. Lite flexibel går det ändå att vara. Sjöö Sandström faller nog henne inte i smaken. Hon gillar inte märkta bezels. Fokus kanske inte behöver ligga på minimalismen främst. Alla förslag är goda förslag.
Oj, den specen med den budgeten misstänker jag blir svår att hitta... säger inte att det inte finns någon sådan klocka men jag kan inte komma på någon

Skärmklipp.JPG

Kanske något som liknar denna? Vet inte om den räknas som minimalistisk eller inte...

Just det! Budget ligger väl egentligen på några tusen. Lite flexibel går det ändå att vara. Sjöö Sandström faller nog henne inte i smaken. Hon gillar inte märkta bezels. Fokus kanske inte behöver ligga på minimalismen främst. Alla förslag är goda förslag.
Efter en snabb googling på damklocka med gmt kommer bara G-shocks upp.

Skulle nog säga att med din budget, damklocka och gmt blir förjäkla svårt. Jag kan inte heller komma på någonting.

Efter en snabb googling på damklocka med gmt kommer bara G-shocks upp.

Skulle nog säga att med din budget, damklocka och gmt blir förjäkla svårt. Jag kan inte heller komma på någonting.
Jag börjar inse det själv. Om vi höjer budgeten då? Vad kan vi finna då? Det behöver väl inte vara en damklocka per se, men sportiga varianter är inte hennes grej tyvärr.

Jag börjar inse det själv. Om vi höjer budgeten då? Vad kan vi finna då? Det behöver väl inte vara en damklocka per se, men sportiga varianter är inte hennes grej tyvärr.
Blev inte mycket lättare ändå. Det är storleken som är största problemet skulle jag säga. Verkar inte finnas allt för mycket under 36mm.

Många gmt är dessutom åt det sportigare hållet.

Tillbaka
Topp