• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Damklocka på budget.

Acey

Breitling
Hej! Jag ska köpa min första riktiga klocka sedan jag var liten. Min budget ligger på ca 3000 kr.
Det ska vara en klocka som kan passa mig som tjej men det behöver inte vara en "damklocka"
Dom märken jag tittat mest på är Certina och Seiko. Jag vill ha en silvrig klocka med relativt stor urtavla samt länkarmband. (Viktigt att det inte är i skinn)
Jag vill även att klockan ska ha minst 10 atm.
En klocka jag blivit väldigt förtjust i är http://www.klockia.se/seiko-lady-chronograph6 men jag skulle verkligen önska att den hade 10 atm.

Någon som har något förslag som passar mina önskemål? Det skulle verkligen uppskattas.
 

Greven

Audemars
Kul att du är inne på ett klockköp!

Finns en hel del att välja mellan, här är ett förslag: Seiko SNKL15J1

image.jpeg
 

tissoter

Audemars
Riktigt kul! Välkommen till KS föresten :)

Håller med @Greven om att Seiko SNKL15 är ett riktigt bra köp, vill även rekommendera att du kollar på Tissot.
De har klockor i precis det segmentet och väldigt bra kvalité för pengarna.
En PRC100 kanske kan vara något? 35 mm och 10 ATM, listar 5 k men går att få närmare 3 online :)
Den har kronograf också :)
tissot-T008.217.11.031.00_LRG.jpg
 

relhok

Omega
Seiko SARB035 brukar väl omnämnas som en bra instegsklocka. Eventuellt mer unisex än vad som efterfrågas men elegant och tidlös. Bör landa på strax över 3k inkl. tull & moms. Dessutom snygg på alla möjliga band OM du vill variera dig framöver. (Finns även med svart tavla, SARB033.)
$_3 (2).JPG
 

Acey

Breitling
Seiko SARB035 brukar väl omnämnas som en bra instegsklocka. Eventuellt mer unisex än vad som efterfrågas men elegant och tidlös. Bör landa på strax över 3k inkl. tull & moms. Dessutom snygg på alla möjliga band OM du vill variera dig framöver. (Finns även med svart tavla, SARB033.)
$_3 (2).JPG

Den såg väldigt intressant ut, vet du vart man kan få tag på en?
 

Acey

Breitling
Seiko handlare finns det gott om, på deras site kan du se vart den närmaste är.
Alltid kul och klämma i butik först.

Watchubs bör annars ha den om du köper online.
Tänkte mest för att vad jag förstått så var den enbart tänkt den Japanska marknaden om jag inte är helt ute och cyklar. Vilket kanske innebär att den kan vara svår att hitta i Sverige.

Tack, den fanns på Watchubs
 
Min flickvän har en Certina DS Podium Lady Automatic som hon är mycket nöjd med. Schysst med öppen baksida. Möjligt att din budget är något tajt.
 

relhok

Omega
Den såg väldigt intressant ut, vet du vart man kan få tag på en?
Personligen hade jag nog köpt den på ebay.se där den är billig. Dock lär frakttiden vara något längre än watchhub. Se bara till att välja en säljare som har bra rekommendationer (minst 99% positiv feedback brukar vara en tumregel). Du kan hitta den för under 2800 kr inkl. frakt vilket torde betyda 3500 riksdaler momsad och klar. Har du dessutom lite flyt slipper du momsen, men räkna inte med det.
 

tissoter

Audemars
Personligen hade jag nog köpt den på ebay.se där den är billig. Dock lär frakttiden vara något längre än watchhub. Se bara till att välja en säljare som har bra rekommendationer (minst 99% positiv feedback brukar vara en tumregel). Du kan hitta den för under 2800 kr inkl. frakt vilket torde betyda 3500 riksdaler momsad och klar. Har du dessutom lite flyt slipper du momsen, men räkna inte med det.
Nu har jag bara beställt från Watchhub två gånger och det var ett bra tag sedan. Men det har varit väldigt snabb leverans och bra pris båda gångerna vill jag minnas, har för mig man kunde välja på Kinaposten eller DHL.
Det sistnämnda är att föredra då man får grejorna med flyg på ca 3 dagar.
 

relhok

Omega
Nu har jag bara beställt från Watchhub två gånger och det var ett bra tag sedan. Men det har varit väldigt snabb leverans och bra pris båda gångerna vill jag minnas, har för mig man kunde välja på Kinaposten eller DHL.
Det sistnämnda är att föredra då man får grejorna med flyg på ca 3 dagar.

Skillnaden efter moms är ca 400 kr. Ingen jättesumma men har man begränsad budget och möjlighet att vänta en vecka eller två extra hade iallafall inte jag tvekat på att handla från ebay istället.
 

tissoter

Audemars
Topp