• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Damklocka under 20K

Proust

Basic
2-Faktor
Tja!

Vill köpa en present till min sambo.
Parametrarna är: automatisk och inte för stor. Cartier Tank är en bra utgångspunkt.
Den får gärna vara stilren, lätt att tyda tiden och inte för stor.

Vad betyder stilren? Det har jag alltid undrat.
Köp en beggad Tank då, blir ju kanon! Jag köpte en Tank till min fru och hon är nöjd förutom att hon saknar datumet.

@TerryTee köpte en riktigt läcker Tissot. Visserligen ingen tank och kanske aningen stor men jag taggar in honom så kan han säkert ordna en bild. :)[ /QUOTE]

Ingen egen bild tillgänglig, men denna modellen. Diskreta diamanter, bra urverk, bra länk. Hon bär dagligen, som sig bör!
Screenshot_20200222_202233.jpg

Lika bra ord som ”fräck”. Det säger ju ingenting.
”Fräck” är ju tvärskönt! Inget
Bauhausen var riktigt urballad. Gillar det, men tror inte hon kommer göra det, haha!
Reverson är alltid nice men tänkte att den kostar för mycket..

Sorry, det var inte tänkta som några tips utan mer som exempel på stilar i min mästrande pekpinne till Yonsson.

För ett antal år sedan köpte jag en datejust till min fru. Men eftersom hon använde den någon enstaka gång i veckan blev hon tokig på att den stod stilla varje gång :)
Bytte till en Omega AT quartz vilken i sin tur byttes till en nyare AT quartz. Har även kompletterat med en dressad manuell Piaget i guld. För hennes del finns det ingen anledning till automat, en manuell funkar minst lika bra eftersom den bara sitter på 1-2 dagar i stöten. Kanske är något i stil med den sistnämnda du söker?
AA19742B-E5CE-4F5F-ADF1-83F78BEEAA0A.jpeg

För ett antal år sedan köpte jag en datejust till min fru. Men eftersom hon använde den någon enstaka gång i veckan blev hon tokig på att den stod stilla varje gång :)
Bytte till en Omega AT quartz vilken i sin tur byttes till en nyare AT quartz. Har även kompletterat med en dressad manuell Piaget i guld. För hennes del finns det ingen anledning till automat, en manuell funkar minst lika bra eftersom den bara sitter på 1-2 dagar i stöten. Kanske är något i stil med den sistnämnda du söker?
AA19742B-E5CE-4F5F-ADF1-83F78BEEAA0A.jpeg

Den där var ju grym. Vad är det för ref på den?

Tillbaka
Topp