Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad betyder stilren? Det har jag alltid undrat.
Köp en beggad Tank då, blir ju kanon! Jag köpte en Tank till min fru och hon är nöjd förutom att hon saknar datumet.
Klart jag köpte en kvartsare. Finns ju noll fördelar med automat förutom datum.Jag köpte en quartz, köpte du en automat?, min ville inte ha en sån![]()
Vad betyder stilren? Det har jag alltid undrat.
Köp en beggad Tank då, blir ju kanon! Jag köpte en Tank till min fru och hon är nöjd förutom att hon saknar datumet.
Lika bra ord som ”fräck”. Det säger ju ingenting.Att den nickar åt en utpräglad stil.
Art deco - Reverso
Alain Silberstein - Bauhaus
Osv.
Tenderar quartztanks att sakna datum eller syftade du på någon specifik modell?Klart jag köpte en kvartsare. Finns ju noll fördelar med automat förutom datum.
Yes.Tenderar quartztanks att sakna datum?
Trodde inte tank solo fanns i automat.. Ska kolla in den.Jag köpte en quartz, köpte du en automat?, min ville inte ha en sån![]()
Stilren. Jag tänker att det betyder att urtavlan inte är full av clutter, typ..Vad betyder stilren? Det har jag alltid undrat.
Bauhausen var riktigt urballad. Gillar det, men tror inte hon kommer göra det, haha!Att den nickar åt en utpräglad stil.
Art deco - Reverso
Alain Silberstein - Bauhaus
Osv.
Då får väl Santos bort?Stilren. Jag tänker att det betyder att urtavlan inte är full av clutter, typ..
Tycker inte den är lika snygg i formen som tank tyvärr.. Men tack för tipset!Då får väl Santos bort?
@TerryTee köpte en riktigt läcker Tissot. Visserligen ingen tank och kanske aningen stor men jag taggar in honom så kan han säkert ordna en bild.[ /QUOTE]
Ingen egen bild tillgänglig, men denna modellen. Diskreta diamanter, bra urverk, bra länk. Hon bär dagligen, som sig bör!
![]()
”Fräck” är ju tvärskönt! IngetLika bra ord som ”fräck”. Det säger ju ingenting.
Bauhausen var riktigt urballad. Gillar det, men tror inte hon kommer göra det, haha!
Reverson är alltid nice men tänkte att den kostar för mycket..
För ett antal år sedan köpte jag en datejust till min fru. Men eftersom hon använde den någon enstaka gång i veckan blev hon tokig på att den stod stilla varje gång
Bytte till en Omega AT quartz vilken i sin tur byttes till en nyare AT quartz. Har även kompletterat med en dressad manuell Piaget i guld. För hennes del finns det ingen anledning till automat, en manuell funkar minst lika bra eftersom den bara sitter på 1-2 dagar i stöten. Kanske är något i stil med den sistnämnda du söker?
![]()
TackDen där var ju grym. Vad är det för ref på den?
Den var riktigt fin. Ska kolla in den närmre!Tack
Ref. är 9287, finns med väldigt många olika tavelvarianter där denna i mitt tycke är en av de mest klassiska/bästa.
Ser också intressant ut. Stort tack!Sökte med ljus och lykta efter en present i samma nivå. Även där med krav på att enkelt kunna läsa av enkelt och tillräckligt tålig för att klara av lek med barn efter jobbet. Landade i en Sjöö-Sandstöm Royal Steel.
https://krons.se/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic-007716
Riktigt bra tips! Stort tack!Longines - Dolce vita, Oris - Rectangular ? Longines överlag har bra utbud på dam-ur
Den var väldigt fin... Men quartz right?
Den var väldigt fin... Men quartz right?
100%, den var väldigt fin.Tack
Ref. är 9287, finns med väldigt många olika tavelvarianter där denna i mitt tycke är en av de mest klassiska/bästa.
Den här var intressant. Kul med svenskt också. TackSökte med ljus och lykta efter en present i samma nivå. Även där med krav på att enkelt kunna läsa av enkelt och tillräckligt tålig för att klara av lek med barn efter jobbet. Landade i en Sjöö-Sandstöm Royal Steel.
https://krons.se/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic-007716
Japp, extra kul att den är tillverkad för hand runt hörnet där vi bodde.Den här var intressant. Kul med svenskt också. Tack