• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Damurstråd

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Dags för en ny damursrunda. Så jag öppnar med denna Revue Sport 28 mm :)
Revue Sport 28mm.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Modellen är typisk för sent 30-tal men de fanns in på 40-talet också. även senare sportmodeller var lite mindre och så även för nästan alla andra modeller från andra tillverkare men på 60-talet kunde de vara mer eller mindre lika stora.

Det fanns sportmodeller för damer också men om de skilde sig i storlek har jag ingen koll på. :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Modellen är typisk för sent 30-tal men de fanns in på 40-talet också. även senare sportmodeller var lite mindre och så även för nästan alla andra modeller från andra tillverkare men på 60-talet kunde de vara mer eller mindre lika stora.

Det fanns sportmodeller för damer också men om de skilde sig i storlek har jag ingen koll på. :)
Nåväl, oaktat typ förr i tiden så är det i a f nu tänkt som ett damur i familjens samling ;)
 
Topp