• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dark evil mark II

rogart-63

Patek
Har ett tag tänkt tanken på en svart Omega Speedmaster . Har väl inte riktigt ekonomin till att köpa en Dark side of the moon . Men när Kassörn buggde sin speedmaster slog mig tanken att köpa av hans överblivna delarna . Efter lite beslutsångest och frågan om att ro det iland så blev det ett köp .Passade även på att sälja av en seamaster så ekonomin blev bättre . Detta projekt kommer säkert röra upp en del känslor då det är långt ifrån nåt original bygge . Hur som helst kommer den nog stanna i min ägo om det blir bra .
Så här är min tanke :D
En Speedmaster Mark II i någorlunda bra skick. Check
Skicka den för refurbish .Check
Där är den i dags läget .
Sen skall den till Micromy för pvd efter nyår .Svart eller antracit . Har inte bestämt mig ännu .
Ett lemania 1873 eller omega 861 verk .Check .
Blev ett Lemania 1873 .Föll på tillgägligheten och priset . Men då det ändå inte kommer bli nåt kosherbygge så känns det ok . Plus att verket jag fick tag i är från 1990-talet . Och så kommer ju inte verket synas . Kanske fixar nån Omega brygga så småningom .
Orange Racing tavla och orange visare .
Tips och feedback på detta tages gärna .
Har inga bilder förutom ett liknande bygge jag hittat på nätet . http://forums.watchuseek.com/f20/darth-maul-invades-sw1-64420.html
Finns fler liknande .
Kommer att pvd:a dialringen oxå . Så den inte lyser inifrån tavlan .
Det kommer bara bli ett läderband på min då ekonomin inte tiilåter mig pvd:a en länk oxå .

dm-5.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Ska du inte köra med originaltavlan ändå? Det blir svartare och inte lika effektsökigt som med de orangea detaljerna. Jag inbillar mig att det skulle se hårdare ut.
Kul projekt. Berätta gärna mer om utvecklingen framåt.
 

rogart-63

Patek
Ska du inte köra med originaltavlan ändå? Det blir svartare och inte lika effektsökigt som med de orangea detaljerna. Jag inbillar mig att det skulle se hårdare ut.
Kul projekt. Berätta gärna mer om utvecklingen framåt.

Tanken har slagit mig faktiskt :) Man kunde kanske börja där och se hur det blir . Gillar dom visarna med svart i centrum .Men det skull kanske kunna funka ändå .
 

rogart-63

Patek
Spåna gärna ut lite hur ni skulle kunna tänke er att den skulle se ut . Gillar idéen med originaltavlan . Men gillar inte dom vita tråkiga originalvisarna . Omega visare skall det vara men det finns ju många olika som passar till speedmastern .
 

rogart-63

Patek
Ska du inte köra med originaltavlan ändå? Det blir svartare och inte lika effektsökigt som med de orangea detaljerna. Jag inbillar mig att det skulle se hårdare ut.
Kul projekt. Berätta gärna mer om utvecklingen framåt.

Utvecklingen går framåt så här . När boetten kommer tillbaka skall den skickas för pvd i svart . Måste även ha med pushers och krona . Nya pushers och där går överdelen skruva bort . Kronan är lite mekig . Sitter några oringar inuti den .Mäste ut först innan pvd .Då det måste hetas upp i en ugn .Är o-ringarna kvar smälterdom och riskerar sabba allt . O-ringar ur alltså dead or alive . Men en hel del prylar måste fixas fram innan dess . Nu var det typiskt nog rest på pushers på cousinsuk Och från Ebay kan man ju inte köpa kostar dubbelt så mycket .
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Donator klocka kom idag . Verket funkar fint .En Vetta Sintesi med fint Lemania 1873 verk . Nån som vill överta boetten efter demontering ? Finns en länk oxå . Och ett läder .

Haha, hur tänkte de där?

Vi köper in billiga boetter från Ur & Penn, sedan lurar vi alla och slänger vi i ett riktigt stabilt urverk! :D
 

Onelund

Rolex
Kul att det går framåt, ska faktiskt till ett företag som håller på med bla PVDing ytbehandling i olika metoder :) och styra upp en brandvägg, Ska givetvis undersöka vad priset skulle vara för en boett med pushers så vi har något att jämföra med
 

rogart-63

Patek
Kul att det går framåt, ska faktiskt till ett företag som håller på med bla PVDing ytbehandling i olika metoder :) och styra upp en brandvägg, Ska givetvis undersöka vad priset skulle vara för en boett med pushers så vi har något att jämföra med
Har bara fått ett ca pris på 2000:- för en boett. Hos Micromy.
 

rogart-63

Patek
Känns skönt att veta . Att jag inte begår ett helgerån . Frankensteins Omega speedmaster dark evil mark II kommer det ju bli i vilket fall som helst . Hade tänkt byta brygga till en Omega men avstår nog . Dels är den oskäligt dyr och så är den i roseguld . Möjligen kan man ta bryggan till 1863 men även där rätt dyr .
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Känns skönt att veta . Att jag inte begår ett helgerån . Frankensteins Omega speedmaster dark evil mark II kommer det ju bli i vilket fall som helst . Hade tänkt byta brygga till en Omega men avstår nog . Dels är den oskäligt dyr och så är den i roseguld . Möjligen kan man ta bryggan till 1863 men även där rätt dyr .

Du kan PVDa roséguldsbryggan så det matchar :happyhappy:
 
Topp