• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dark side of the Moon utomlands

Klockan

Omega
Hej alla Klockers!

Från att vilja köpa en Speedy så har jag nu istället fastnat för en Dark Side of the Moon.
Det jag tänkt mig är att åka utomlands på en weekendresa med tjejen och samtidigt köpa en ny eller möjligen en begagnad Dark Side. Är det någon som har bra tips på vilket land man skulle kunna tänka sig besöka för detta ändamål? Tänkt mig lägga upp till 65k.

Mvh Klockan!
 

Controller

Breitling
Om åker till London till Heathrow kan du se om Watches of Switzerland kan beställa den åt dig. Köpte min Omega där fick dra bort momsen på ungefär 16,67 %. Annars ska Amsterdam Schipol, Gassan vara billigare på klockor då momsen försvinner. Maila båda och hör vad de har för pris för den modellen du är ute efter :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Om åker till London till Heathrow kan du se om Watches of Switzerland kan beställa den åt dig. Köpte min Omega där fick dra bort momsen på ungefär 16,67 %. Annars ska Amsterdam Schipol, Gassan vara billigare på klockor då momsen försvinner. Maila båda och hör vad de har för pris för den modellen du är ute efter :)
Momsen försvinner! Det låter spännande berätta mer.
 

Controller

Breitling
Momsen försvinner! Det låter spännande berätta mer.

Det är Duty Free priser på klockor, därför momsen dras av. Men på kvittot står momsen inkluderad, för att slippa moms sen hemma i Sverige. I Heathrow Boutique kan du se ett litet utbud av klockor, oftast de brukar ha i lager som är populära. Där kan du få en uppfattning om hur priserna är, men är att cirka 16,67 % kan dras av på priset. Vilket gör att du kan t.ex. titta på Omegas UK hemsida och sen räkna på priset själv. Spara själv 8000 kr från att köpa den i Sverige. Om det är någon klocka som ska specialbeställas i ditt fall måste man lämna en Deposit på 20 % över telefon. Då är det bra att ha framförhållning på någon vecka/veckor för att kunna få klockan i tid.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Jooo... Köper man Omega till mindre än 25% rabatt blir man blåst...
Näe jag tror inte att det är så svårt att bli av med klockorna att AD lämnar 25% eller mer. Okej att det finns många AD som säljer Omega och att man kan ställa dom mot varandra just nu, men så hög rabatt tror jag inte att du får om du inte är stammis.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Nu är jag inte med. UK är fortfarande med i EU och du ska därför betala moms där, inte i Sverige :confused:
När det gäller Schiphol och Heathrow handlar det inte om att momsen försvinner, utan handlarna på flygplatserna har valt att ge en rabatt ca motsvarande den lokala momsen. Står "VAT paid" på kvittot så det handlar om en rabatt inte att momsen försvinner. Gäller alla varor inte bara klockor.

Finns info i denna tråden https://klocksnack.se/threads/köpguide-olika-flygplatser.1333/
 

Apansson

Torpare
Äh, tror fortfarande att 20-30% är rimligt på Omega, speciellt keramiska. Inköpspris på dsotm är 50-55k har jag för mig. Undrar hur mycket @Apansson fick ner sin PO.
25% ganska exakt, men går nog att få ned den mer hos vissa andra handlare i stan om man vill grisa.
Alla Omega förutom typ speedy pro går ju att pruta ned med 25% om man bara vill. Har fått den rabatten på senaste 3 omega jag köpt, hos 2 olika handlare, och fått erbjudande till den rabatten hos ytterligare en.
Han menar nog att han vet hur det är att vara blåst.


J
ok.
 
25% ganska exakt, men går nog att få ned den mer hos vissa andra handlare i stan om man vill grisa.
Alla Omega förutom typ speedy pro går ju att pruta ned med 25% om man bara vill. Har fått den rabatten på senaste 3 omega jag köpt, hos 2 olika handlare, och fått erbjudande till den rabatten hos ytterligare en.

ok.
Bygger ovanstående på att man är känd återkommande kund hos AD eller gäller det alla?
 

Apansson

Torpare
Vart köper du Omega till 25-30% det verkar ju nästan för bra för att vara sant, 20 ja men över det tror jag inte, tipsa gärna om var inså fall
Var något år sedan jag köpte min senaste, men som alltid, ha ett ungefärligt pris in mind, gå dit och fråga, säger butiken ja köper du den utan knussel. Alla gillar snabba smidiga affärer. Bör funka hos de flesta AD här i stan.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Rob erbjöd väl alla KS-medlemmar 25% på alla Omegor till julen 2015 så det finns marginaler att ta av.
 
Topp