• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust eller GMT?

Rolexlover

Breitling
Hej, jag är ny här. Behöver lite tips om vilken Rolex jag ska köpa. Är sugen på Datejust med räfflad eller GMT (batman). Saken är den att jag jobbar som bartender och vill gärna jobba i den men mycket skakande och lätt att komma i kontakt med vatten och annat vätska. Vilken Rolex rekommenderas? Vilken blir svårast repig?
Tack för all hjälp på förhand / Nima
 
Senast ändrad:

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte själv byta ut min explorer 1 mot en blå datejust 116200. Tycker dom är galet snygga. GMT är snygga dom med, men faller mig inte lika mycket i smaken just nu. :)
 

Buffi

Panerai
Båda är väl lika vattentäta också (100m?).

Eftersom du förmodligen jobbar i visst mörker så kan ju hur deras lume ser ut vara intressant också.
 

Rolexlover

Breitling
Ja speciellt med Roulette date! Vansinnigt snygga :) Vet ni om det går att få med Roulette date på nya datejust?
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Är DJ ägare (en -79) och den är grym. Har ägt två GMT (16710 & 16700). Båda är grymma klockor. GMTn är ju lite mer stryktålig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
GMT är ju coolare, Datejust något gubbigare. Välj efter stil, har ingen betydelse i övrigt ur funktionell synvinkel.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Slaska, bära, skaka och stöta i är väl vad du gör i jobbet, jag skulle föreslå en välanvänd 16710 eller en 14060.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
GMT, alla dagar i veckan. Och när du haft den ett tag så kompletterar du med en DJ.
Bilder gör alla trådar trevligare:
PSX_20160517_101623.jpg
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Jag sportar en 116234 och är vansinnigt nöjd. Däremot hade jag knappast använt den på arbetstid om jag var bartender ( men det hade jag inte heller gjort med GMT)

Kör DJ! :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Klockorna med polerad mittlänk får lätt smårepor. Du kan ju köpa en äldre GMT eller DJ med borstad länk också. Även om Batman är cool. Jag började med GMT, sen har jag haft några olika DJ kombinationer och på sistone har Explorern varit en bra allroundklocka som jag idag använder oftare än DJn.
image.jpg
 
Topp