• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust: Färg på urtavla. Vit el. silver?

Vilken urtavla är snyggast på 116234

  • Vit

    Röster: 64 66.0%
  • Silver

    Röster: 33 34.0%

  • Totala väljare
    97

Moorflax

Patek
2-Faktor
Bägge är snygga men den vita känns mer 'rätt'.
Det vita kontrasterar jättefint mot boett och länk. I silver tenderar det att flyta ihop till ingenting.
 

toecloth

Omega
2-Faktor
Det är ju svårt att "ge råd" om vad nån annan ska tycka är snyggast och så.
Men jag hade valt vit till vitguldskrans och silver till stål.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hade kört silver
Har det på min DD och älskar det
Antar att det är samma nyans på tavlan som för en DJ
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Gillar båda men den vita känns fräschare. Gillar roulette datum som kommer med vit tavla. Silverfärgad tavla kommer bara med svart datum.
P1300080_zpsucmmmptv.jpg

2ed50ac1-9588-4597-9061-af546714da8f_zpsbygbt4bi.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Haft flera olika tavlor i sexsiffriga DJ och jag tycker att den vita är helt död. Inget jag skulle välja till mig själv. Har en silvertavlad 1601 och det är mer liv i den. Så jag säger silver till dig...

Här är min gamla vita:
image.jpeg


Hade personligen gått på blå med diamanter. Här är min gamla:
image.jpeg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg

Valde själv mellan blå och vit, men gick för vit till slut och ångrar mig inte! Kan en vit lackad tavla vara levande?
 

december

Breitling
Vit föll mitt val på efter att ha testat en. När jag bara kollade på bilder så var jag inte lika övertygad. Min vita 16220 blir förhoppningsvis en perfekt klocka i vår och sommar.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hejhej! Jag ska köpa en Datejust med vitguldsbezel och jubileelänk (116234). Vilken urtavla tycker ni passar bäst på denna? Just nu väljer jag mellan vit och silver. Jag har svårt att bestämma mig och behöver alla smakråd jag kan få. Någon av er som har erfarenhet av en datejust med någon av dessa tavlor och kan komma med förstahandsinformation? Hade ni valt samma om ni valt igen?

Vit (klicka för stor bild):
rolex-datejust-116234-index-white-gold-36mm-stainless-steel-622.jpg

Silver (klicka för stor bild):
116234-rolex-mens-datejust-silver-index-montre-swiss-r.jpg
Varför överväger du inte andra färger än vit/silver?
 
Jaha. Jag fick visst inte så mycket hjälp som jag hoppats på. Det verkar vara rätt jämt mellan silver och vit. Jag är själv rätt mycket inne på vit tavla nu, men det beror kanske på årstiden. Det skulle vara så snyggt i sommar! Som en av er föreslog kan man ju ha en sommar och en vintertavla... Det är faktiskt ett bra alternativ! Vit på sommaren och blå på vintern. Man kan byta när man byter till och från sommartid! Nu handlar det nog mest om vilken klocka som kommer upp först på säljes/bytes...
 

JE89

Cartier
min röst faller på silver, den vita är iofs också läcker men silver drar de längsta stråt
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jaha. Jag fick visst inte så mycket hjälp som jag hoppats på. Det verkar vara rätt jämt mellan silver och vit. Jag är själv rätt mycket inne på vit tavla nu, men det beror kanske på årstiden. Det skulle vara så snyggt i sommar! Som en av er föreslog kan man ju ha en sommar och en vintertavla... Det är faktiskt ett bra alternativ! Vit på sommaren och blå på vintern. Man kan byta när man byter till och från sommartid! Nu handlar det nog mest om vilken klocka som kommer upp först på säljes/bytes...
Byte av tavla, är det något man klarar själv med en så kallad klackspark?..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så här hade min sett ut nu om jag inte valt att sälja den istället. Vit tavla med romerska siffror i vitguld med vitguldsvisare.
z109937-p.jpg
 
Topp