• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust II

Nicklas H

Cartier
Rolex har inte varit min grej för att vara helt ärlig.
Men igår under ett besök i Malmö gick jag in till Bergströms för att kolla utbudet.
Där provade jag Datejust 116300 och 116334.
Jäklar vad snygga de är när de sitter på armen!
Lystern av den räfflade ringen på 116334 var sjukt snyggt.
Börjar förstå fascinationen över Rolex.
Har ni dem själva får ni gärna posta lite bilder.
 
Jag har ju nyligen köpt en DJII och är riktigt riktigt nöjd, den har allt...

-Lite dressig
-Lite sportig
-lite bling

Felet många gör är att tro att det är en direkt ersättare för den klassiska Datejusten, jag ser det mer som en dressigare variant av sportmodellerna...tillräckligt dressig för att passa till lite mer uppklädd klädsel och tillräckligt sportig för att funka till shorts och pike...

Är såå nöjd att jag valde den blå tavlan, den är magisk...













Jämförelse med den gamla...

 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag har ju nyligen köpt en DJII och är riktigt riktigt nöjd, den har allt...

-Lite dressig
-Lite sportig
-lite bling

Felet många gör är att tro att det är en direkt ersättare för den klassiska Datejusten, jag ser det mer som en dressigare variant av sportmodellerna...tillräckligt dressig för att passa till lite mer uppklädd klädsel och tillräckligt sportig för att funka till shorts och pike...

Är såå nöjd att jag valde den blå tavlan, den är magisk...













Jämförelse med den gamla...

DJ2 ser riktigt schysst ut, speciellt med blå tavla! Men, polerade bandhorn... Funkar det? Jag är inte riktigt överens med det.
 

Belic

Cartier
Funderat många gånger på DJ2 men har så svårt för de polerade bandhornen. De hade blivit en snygg brytning med lite borstat.
 

Nicklas H

Cartier
Jag har ju nyligen köpt en DJII och är riktigt riktigt nöjd, den har allt...

-Lite dressig
-Lite sportig
-lite bling

Felet många gör är att tro att det är en direkt ersättare för den klassiska Datejusten, jag ser det mer som en dressigare variant av sportmodellerna...tillräckligt dressig för att passa till lite mer uppklädd klädsel och tillräckligt sportig för att funka till shorts och pike...

Är såå nöjd att jag valde den blå tavlan, den är magisk...













Jämförelse med den gamla...

Riktigt snygg. Blå tavla blir pricken över i:et.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Jag har ju nyligen köpt en DJII och är riktigt riktigt nöjd, den har allt...

-Lite dressig
-Lite sportig
-lite bling

Felet många gör är att tro att det är en direkt ersättare för den klassiska Datejusten, jag ser det mer som en dressigare variant av sportmodellerna...tillräckligt dressig för att passa till lite mer uppklädd klädsel och tillräckligt sportig för att funka till shorts och pike...

Är såå nöjd att jag valde den blå tavlan, den är magisk...

Jämförelse med den gamla...

Men guuud så snygg den är! Kanske lite för dressig för mig bara.
 

Apansson

Torpare
Funkar på Oyster, absolut inte på jubilee. Gäller DD2 också, de tunnare jubilee- och presidentlänkarna ser ut som skräp mot den feta boetten. Coolt på Oyster dock!
 

Belic

Cartier


Finns ytterligare en trevlig tavla som är ljusblå med svarta romerska siffror.

5wy2t.jpg

1000x1000.jpg


EDIT: Eller är det ljuset som spelar ett spratt?
EDIT2 : Här finns den inte med:

2009-10DJIIDials.jpg
 
Topp