• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust, inskriptioner på insidan?

Tänkte buda på denna datejust, men av någon anledning tycker jag inskriptionerna ser konstiga ut, någon som kan detta? 16000 caliber 3035, någon som vet ungefärligt värde på en sådan här, inga papper eller box.

aac18.jpg
aac27.jpg
 

Weberg

Audemars
Är inget proffs på nåt sätt, men det där ser ju ut som om Stevie Wonder snubblat över klockan och råkat rispa in nåt i med en skruvmejsel i bara farten. Hur ser andra ut?
Resten av klockan ser ju annars fin ut. Riktigt snygg färg på tavlan!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Klockan är en ref 16014, men det är korrekt att boettlocket är märkt 16000. Tavlan är fin, men se upp med korrosionen i boetten, i spåret där packningen ligger. Inte säkert att den håller tätt längre.

Ser initialt inga problem med texten, men jag skulle å andra sidan inte köpa en DJ - som det finns så många av - som har korrosionsproblem.

Mvh A
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag tycker den ser okej ut. En servis på den och du har en kanon klocka=) Tippar på att den är värd 12-17 tkr. Men om kan själv får bestämma hade jag get 14,5 tkr=)
 

Sond

Patek
Klockan är en ref 16014, men det är korrekt att boettlocket är märkt 16000. Tavlan är fin, men se upp med korrosionen i boetten, i spåret där packningen ligger. Inte säkert att den håller tätt längre.

Ser initialt inga problem med texten, men jag skulle å andra sidan inte köpa en DJ - som det finns så många av - som har korrosionsproblem.

Mvh A
+1
Även jag säger att den där ska man vara försiktig med.
 
Topp