• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust på mesh!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag tycker fan att det flyger. Ursäkta bilderna, ljuset är inte det bästa, men jag var tvungen att dela med mig.

Vad tycks?
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1363811873.111572.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363811873.111572.jpg
    88 KB · Visningar: 695
  • ImageUploadedByTapatalk1363811884.694639.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363811884.694639.jpg
    124 KB · Visningar: 608

Aron

Omega
Jag har gått ifrån att inte alls gilla mesh till att börja tycka det är såpass fränt att jag igår beställde två stycken som ska testas på lite olika klockor så snart de anländer, så jag tycker att, jaa varför inte. Lite cool och säkert ganska ensam om det. Tumme upp!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag kör mesh på allt, har inte tänkt mig det på en DJ dock. Ser gött ut. Men... Jubilee!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Klockan är riktigt härlig, vad är det för ref? Men vetefan på mesh alltså :?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Njaaee, detta flyger inte! Datejust med slät ring bärs med fördel på ett oyster.. Eller ett riktigt schysst vintagestrap!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
jabla skrev:
easy rider skrev:
JakobZ skrev:
Klockan är riktigt härlig, vad är det för ref? Men vetefan på mesh alltså :?

Tack, 1601 är reffen. Ska knäppa några bättre bilder i dagsljus. Mesh är i alla fall bekvämt!

1600 är rätt referens för en Datejust med slät bezel, 1601 har fluted vitguldsbezel som orginal.
Sägs även finnas ett gäng 1601 med slät ring också.

Gotta love Rolex, bara för att de har visst mönster att följa så finns det inget som säger att de kommer göra det.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
jabla skrev:
easy rider skrev:
JakobZ skrev:
Klockan är riktigt härlig, vad är det för ref? Men vetefan på mesh alltså :?

Tack, 1601 är reffen. Ska knäppa några bättre bilder i dagsljus. Mesh är i alla fall bekvämt!

1600 är rätt referens för en Datejust med slät bezel, 1601 har fluted vitguldsbezel som orginal.

Ja.. Ändå är detta en 1601 med slät bezel som original. Precis som att det finns SS datejusts med tavlor för guldversioner som original
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Mesh..visst, passar bra till ringbrynja, när man sitter orakad framför TV:n med en folköl i handen... :(
 

POO

Panerai
Hur vet man med säkerhet hur en klocka såg ut när den lämnade fabriken för 40år sedan? Om man själv inte ägt den hela tiden alltså.
 
Topp