Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På min 16750 tar datumskiftet mellan 00 och 06. Den börjar slå om 00 men nya datumet blir fullt synligt 06.
En liten notis: skifta inte datum manuellt mellan 22-02. Det är då klockan jobbar på att byta datum.
Kul att det blev en Datejust! Grattis!
På min 16753 slår datumet om direkt ungefär 00:05 så det kan hända att det är något fel på den andra. Den är dock servad för ett år sedan och alltså fortfarande under garanti så man kanske ska ha AD att kolla upp det.Hmm, inte att den slår om direkt? Borde inte den göra det, inte nödvändigtvis vid 00:00 men några minuter där? Inte hört att själva skiftet tar lång tid
Min byter datum hela 12 timmar för sent! Jag misstänker att det är något större och krångligare fel då den är alldeles nyservad så jag får nog skicka den till Schweitz. Jag menar, heter en klocka Datejust, så ska väl datumfunktioen funka bättre än så?
Det är lite olika, vissa skiftar vid 00 och andra vid 05, beror på hur väl synkat det blev vid montering av visare/datumhjul skulle jag tro. Har dock aldrig haft någon som skiftar senare än 05, flesta jag haft skiftar dock närmre 00.Är inte Rolex bättre än så? Eller tar datumskiftet 5 min?
Tror du är nyvaken och missar sarkasmenÄr jag för nyvaken eller missar jag sarkasmen i det här inlägget? Det är väl bara att vrida fram klockan tolv timmar då.
Jepp, har själv sovit fem timmar inatt. Bröllop på kväll/natt och småbarn på morgon är en dålig kombination. Nu mer kaffe!
På min 16753 slår datumet om direkt ungefär 00:05 så det kan hända att det är något fel på den andra. Den är dock servad för ett år sedan och alltså fortfarande under garanti så man kanske ska ha AD att kolla upp det.
Jupp, samma på de andra rollarna jag har också. Troligen krävs en mindre justering. Inget jag stör mig på dock, sover ju för det mesta mellan 00 och 06Låter inte helt likt rolex men kanske är något med modellen? Min 16710 slår alltid om 0004 med ett distinkt klick utan att datumet rört på sig innan.
Samma som min 16710Låter inte helt likt rolex men kanske är något med modellen? Min 16710 slår alltid om 0004 med ett distinkt klick utan att datumet rört på sig innan.
Kan vi göra en livetråd av det här? Vore ju perfekt att efter VM-finalen ta en wirre och följa en livestream om när EXAKT datumet slår om!Jag tror inte att min klickade när den bytte, jag såg inte heller själva datumbytet.
![]()
Kan vi göra en livetråd av det här? Vore ju perfekt att efter VM-finalen ta en wirre och följa en livestream om när EXAKT datumet slår om!
Min roséDD slog om 00.03.