• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datorfråga skala upplösning enskilt program

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Slänger ut en trevare här då jag håller på att bokstavligen krokna.

Kör W10 med 4k-skärm (3840x2160).

Allt fungerar smutt förutom att ett program vägrar låta sig skalas högre än 1024x768. Följden blir att det programmet visas superlitet och jag får sitta med nästippen mot skärmen för att kunna se var jag ska klicka. Börjar slita på kroppen efter några 10-timmarspass...

Är det någon som vet ifall det är möjligt att skala upp ett enskilt program?

Jag har googlat satan men hittar ingen lösning. Trodde jag var var fixen på spåret då jag fann detta program http://www.brianapps.net/sizer4/ men inte heller det lyckas skala högre än 1024x768.
 

Lowe92

Cartier
Förr gick det att starta program med tvingat upplösning via kommandotolken. Ska se om jag hittar vad det var.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Vad jag hittat så starta programmet via kommandotolken och lägg till -width XXXX -height XXXX efter programmet. Kanske funkar
Beror på vad det är för program.
Är det t.e.x en webbläsare så kan du bara hålla inne CTRL och scrolla.
Missade att jag fått svar. Jag kan ställa in så att programmet startas i en annan upplösning. Men då förändras upplösningen för hela skärmen så mina andra program blir för stora :(

Dessvärre inte webbläsaren.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Vet inte om det här blir åt fel håll men det kan ju vara värt att testa i alla fall.

Högerklicka på programmets exe-fil -> "Egenskaper" -> "Kompatibilitet" -> "Åsidosätt hög DPI-skalning. Skalning som utförs av".
 
Topp