• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datorproblem - CMD startar vid uppstart.

WiktorK

Omega
Hej!

Köpte ny dator under sommaren och fick idag varning av McAfee att det fanns virus, gjode en scanning som hittade en virus-fil. Den gick inte att ta bort så jag provade att hämta hem Malwarbytes som hittade ett 50-tal filer som de ville sätta i karantän. Sagt och gjort - filerna i karantän och startade om datorn..

Nu till problemet. När jag startar datorn så kommer inloggningsbilden upp men innan jag hinner göra något så blir hela skärmen svart och det enda som syns är CMD.exe i ett fönster. Jag lyckas förvisso lyckas starta datorn genom att skriva Explorer.exe. Men det känns som något är fel, trasigt, mysko och inte bra..

Någon som har koll på läget? Är datorn fortfarande smittad? Vad kan jag göra för att undvika att varje gång hålla på enligt ovanstående?
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Kan ju vara så att någon viktig systemfil blivit infekterad och borttagen. Är absolut ingen expert men hade formaterat om datorn rätt omgående, det borde lösa dina problem :)
 

Lowe92

Cartier
Hade samma problem en gång när något walmar-program la filer i karantän. Antingen så tar du bort karantänen och hoppas det återställer med viss risk att du har virus kvar eller så formaterar du om datorn. Jag hade nog valt det senare alternativet.
 
Topp