• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

datum ej centrerad??

Salle

Omega
köpte en begagnad klocka och nu när jag tittar på den så märker jag att datum siffror sitter inte exakt i mitten av rutan verkar som om den är lite mer i överkant. har jag sabbat nåt när man ställer in datum och tid och kan man göra nåt åt det utan att göra en service på klockan???
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tror det blir lite enklare för forumets expertis att bidra med sin kunskap om du bjussar på en bild. :)
 

tissoter

Audemars
köpte en begagnad klocka och nu när jag tittar på den så märker jag att datum siffror sitter inte exakt i mitten av rutan verkar som om den är lite mer i överkant. har jag sabbat nåt när man ställer in datum och tid och kan man göra nåt åt det utan att göra en service på klockan???

Bilder!
Vad är det för verk?
Slår det över exakt 00 eller börjar det ändra tid vid 22:30-00 tiden? Då kan det vara normalt.
Har du öppnat klockan och ändrat något ?
 

Salle

Omega
Det är en breitling colt automat. Tror det är en eta 7750. Har aldrig öppnat eller rört nåt.

Här kommer en bild
 

Bilagor

  • 1428698106614.jpg
    1428698106614.jpg
    118.8 KB · Visningar: 360

marw

Panerai
2-Faktor
Av de ca 30 klockor jag ägt allt från vintage till ny rolex så är det ganska få som placerar datum exakt i mitten av fönstret. Dock ska du ju kunna se hela siffrorna så att de inte ligger utanför fönstret. En bild vore nog bra. Som andra skrivit så varierar det ju mycket när datumet börjar och slutar ställa så titta på datumet imorgon FM då du kan vara säker på att det inte ställer om.
 

Ninen79

Audemars
Kollade just på min Omega smp och datumet inte heller centrerad. Du behöver nog inte oroa dig eftersom det verkar vara normalt.
 

egbert

Panerai
Stör du dig på det så stör du dig på det. Ser inte normalt ut tycker jag, fast jag har ingen Breitling. Datumet ska väl vara centrerat på en kvalitetsklocka. Gå till AD och hör vad de tycker.
 

Salle

Omega
så mycket stör jag mig inte på det, tänkte mer på att jag inte har tagit sönder nåt första dagar jag lekte lite med klockan. :))
nu känns det lite bättre.
tack
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det ser även ut att vara en skugga i överkant. Förstärker säkert intrycket på bilden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
så mycket stör jag mig inte på det, tänkte mer på att jag inte har tagit sönder nåt första dagar jag lekte lite med klockan. :))
nu känns det lite bättre.
tack
Det är väldigt vanligt på vissa urverk, men det ska ju vara inom rimliga gränser. Någon skrev att man bör kunna se hela siffrorna vilket låter som ett vettigt riktmärke. Bara att gilla läget.
 
Topp