• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datum växling datejust från -78

Maggansman

Omega
2-Faktor
Tjena!

Jag har en DJ 16013 från 1978. Det jag noterade att datumet växlar klockan 02:00 på natten vid 2 datum. I övrig så växlar den datum prick 12.
Klockan köpt är servad men har gått över garantin. Den har en god amplitude och gångreserv. Håller tiden inom cosc.

Detta är inte min första vintage men jag inte stött på nåt liknande tidigare. Tacksam för all hjälp och om någon kan ställa en rimlig diagnos utifrån beskrivning. :)
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Tjena!

Jag har en DJ 16013 från 1978. Det jag noterade att datumet växlar klockan 02:00 på natten vid 2 datum. I övrig så växlar den datum prick 12.
Klockan köpt är servad men har gått över garantin. Den har en god amplitude och gångreserv. Håller tiden inom cosc.

Detta är inte min första vintage men jag inte stött på nåt liknande tidigare. Tacksam för all hjälp och om någon kan ställa en rimlig diagnos utifrån beskrivning. :)
Är relativt vanligt att vissa vintage ej byter exakt vid 12 slaget. Om detta stör dig bör du lämna in den på service men inget som bör påverka annat. :)
 

Maggansman

Omega
2-Faktor
Skönt att höra att det är inget allvarligt iaf :D
Personligen tycker jag inte det stör så mkt men ville höra med andra.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tjena!

Jag har en DJ 16013 från 1978. Det jag noterade att datumet växlar klockan 02:00 på natten vid 2 datum. I övrig så växlar den datum prick 12.
Klockan köpt är servad men har gått över garantin. Den har en god amplitude och gångreserv. Håller tiden inom cosc.

Detta är inte min första vintage men jag inte stött på nåt liknande tidigare. Tacksam för all hjälp och om någon kan ställa en rimlig diagnos utifrån beskrivning. :)
Jag antar att du mest vill få ett hum om vad det kan vara? Annars måste du kolla datumskivan och se om alla tänder är ok.
 
Topp